Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bugetele de publicitate investite pe nișa televiziunilor de filme și seriale în trimestrul I 2019

Publicitatea investită pe nișa televiziunilor de filme și seriale, în primul trimestrul al acestui an, a crescut cu 9,3% față de aceeași perioadă a anului 2018. Această nișă și cea a televiziunilor de documentare (tematice) sunt singurele care au înregistrat creșteri de publicitate de pe piața TV.
filme_televiziuni.jpg

Dacă pe nișele televiziunilor de știri, sport, muzică și programe pentru copii, consumul de publicitate a scăzut în primul trimestru al anului 2019, pe nișa de filme și seriale acesta a crescut cu 9,3%. Astfel, s-a înregistrat un volum de 54.911 GRP’30 target comercial (urban, 18 – 49 de ani), reprezentând 10% din audienșa totală livrată de piața TV.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Primele patru stații din top au suferit pierderi de audiență comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut: Pro Cinema (-14%), Comedy Central (-4%), AXN (-11%) și Paramount (-1%).

În schimb, au crescut bugetele de audiență la stațiile cu volume mai mici: DIVA (76%), Film Cafe (60%), TNT (71%), Pro Gold (2%), AXN White (6%), AXN Black (18%), Bollywood TV (127%) și AMC (72%).

Este demn de remarcat poziția a doua în top pe care o ocupă Comedy Central, o stație cu audiențe mai mici decât AXN și DIVA, dar care a livrat un volum mai mare de puncte de audiență cu prețuri mai mici.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii