Expoziția „From the Heart to the Hands: Dolce&Gabbana” va reuni pentru prima dată creațiile unice ale casei de modă italiene.
Concepută ca o „scrisoare de dragoste deschisă către cultura italiană și ca inspirație durabilă pentru modelele de modă Dolce&Gabbana”, manifestarea urmărește „traducerea” ideilor lui Domenico Dolce și Stefano Gabbana, de la inimă până la realizarea lor. Fondat de cei doi designeri în 1985, când s-au întâlnit în Milano lucrând pentru aceeași casă de modă, brandul a strâns o mulțime de povești ce merită auzite și mai ales văzute.
Curatoriată de Florence Müller și produsă de IMG, expoziția va prezenta și lucrări ale artiștilor vizuali în dialog cu modele Dolce&Gabbana. Colecția, care va fi lansată la Milano și apoi va porni într-un turneu în întreaga lume, va celebra brandul ca simbol al stilului italian, explorând abordarea sa neconvențională a luxului: „elegant, senzual și unic, dar plin de umor ireverent și subversiv”.
Arhiva și noile colecții vor fi încadrate într-o serie de teme care evidențiază numeroasele straturi ale influențelor culturale italiene asupra designului vestimentar – acestea includ arta, arhitectura, meșteșugurile artizanale, orașele și topografia lor regională, muzica, opera și baletul, tradițiile populare, teatrul și bineînțeles – „la dolce vita”.
Expoziția va fi inaugurată la Milano pe 6 aprilie 2024 și va dura până pe 31 iulie 2024. Locul expoziției, Palazzo Reale din Milano este același loc ales de brand pentru a prezenta colecția Sensuale pentru sezonul toamnă-iarnă 23/24, piese vestimentare elegante, sofisticate și senzuale, realizate din materiale prețioase și decorate cu detalii rafinate, pentru o cină exclusivă, la care au participat numeroase vedete internaționale.
Tot aici, la Palazzo Reale, a fost expusă anul trecut o serie de 12 portrete inedite ale celebrei Kim Kardashian, realizate de Dolce&Gabbana și expuse în Sala delle Cariatidi la Palazzo Reale, în timpul Săptămânii Modei de la Milano. Dar nu vedeta a fost… „vedeta” expoziției, ci ținutele purtate de aceasta, într-o din reinterpretări unice ale arhivelor brandului italian de modă din anii 1990 și 2000.
Expoziția de anul acesta nu este prima – și nici ultima – asociere a mărcii de lux cu o instituție de cultură atât de importantă precum Palazzo Reale. În 2018, Dolce & Gabbana a fost sponsorul principal al spectacolului de operă Tosca, de Giacomo Puccini, pusă în scenă la Teatro alla Scala din Milano. Cei doi designeri au organizat aici și o prezentare de modă inspirată de opera lui Puccini, cu ținute pompoase, croite din materiale prețioase și detalii rafinate.
Foto: Christie`s / Shutterstock / Palazzo Reale / D&G