FacebookTwitterLinkedIn

După mai bine de jumătate de secol, celebrul brand de parfumuri – Miraj – revine pe piața locală, într-o nouă formulă și cu planuri ambițioase de extindere.

Miraj a reprezentat pentru mulți români unul dintre puținele produse de lux la care aveau acces în Epoca de Aur, iar pentru copiii acelei ere, Miraj era mai mult decât atât – era parfumul mamei, o amintire despre un sărut părintesc pe frunte, o mângâiere sau foșnetul unei rochii.

Povestea brandului Miraj începe în anii ’50, atunci când la București se deschidea fabrica de parfum „Macul Roșu”, care într-o perioadă destul de scurtă a reușit să lanseze nenumărate parfumuri ce au stat la baza succesului ulterior a ceea ce urma să devină Miraj. În anii ’70 „Macul Roșu” s-a rebranduit în Miraj, cunoscând succesul internațional. Miraj producea la acea vreme zeci de milioane de unități de parfum pe an.

Tot atunci, Miraj avea și o divizie de cosmetice, deținând brandul Gerovital și formulele Ana Aslan, care au reușit să atragă personalități internaționale de renume în centrele sale de tratament precum Frank Sinatra, Claudia Cardinale sau Ronald Regan. De altfel, în anul 1989, Miraj trecere printr-un nou proces de rebranding, în Gerovital Cosmetics, pentru ca în 2008, să i se transfere complet dreptul de proprietate asupra brandului Gerovital către Farmec și, aici totul s-a oprit. 10 ani mai târziu, în 2018, brandul Miraj a fost înregistrat din nou, iar pe parcursul a patru ani, a fost dezvoltat și reimaginat ca un brand boutique românesc de parfumuri de nișă. Astăzi, conducerea și echipa sunt complet noi, iar proiectul este finanțat 100% cu capital românesc privat.

„În Epoca de Aur, Miraj avea niște cifre astronomice, care sunt dificil de atins astăzi, chiar și de cele mai mari branduri. Așadar, în prezent cifrele Miraj sunt mult mai modeste. 5.000 de unități pentru 2023 și 10.000 de unități pentru 2024”, a mărturisit pentru Forbes România fondatorul noului brand Miraj, Florin Găină.

Ce a stat la baza renașterii acestui brand românesc iconic? Florin Găină susține că emblema industriei de parfumerie românească de odinioară încapsulează și astăzi emoții, emoții ce se transpun în aventuri senzoriale. În prezent, „Miraj reprezintă un brand boutique de parfumuri de nișă, conceput în România și elaborat alături de experți recunoscuți în industria parfumeriei internaționale”, completează fondatorul.

Potrivit acestuia, esențele Miraj sunt produse la celebrul Domain Sainte Blanche, unde Maestrul Parfumier Edmond Roudnitska a creat pentru case ca Rochas, Dior sau Hermès. Esențele sunt produse sub atenta supervizare a parfumierului, cu ingrediente selecționate din întreaga lume, iar producția finală are loc la București.

„Realizarea noilor formule a fost o piatră de hotar. Urma să creăm produsele pe care le vom vinde, și luându-o de la zero, am făcut-o in blind, fără feedback acumulat în timp, bazându-ne doar pe cercetare și intuiție. În această etapă s-au luat cele mai grele decizii. O decizie-cheie a fost să ne hotărâm dacă vom relansa din formulele vechi sau dacă lansăm parfumuri complet noi. Am vrut ca noul să primeze în procesul de relansare, așa încât am decis să lansăm două formule complet noi, o pereche de parfumuri: Miraj Caramel și Miraj Velur”, recunoaște Florin Găină, care subliniază că pentru fiecare formulă, procesul implică o colaborare strânsă și permanentă între fondatori și parfumier pentru a se ajunge la rezultatele dorite.

Mai mult, Florin Găină și-a propus ca fiecare parfum Miraj lansat să fie semnat de un parfumier consacrat. Pentru parfumurile Miraj Caramel și Miraj Velur, brandul a colaborat cu Stephanie Bakouche, parfumier premiat și membru activ al Conservatorului Internațional de Parfumuri L’Osmothèque Versailles. Bakouche este recunoscută pentru colaborările cu branduri precum L’Artisan Parfumeur, MDCI, Maison Crivelli, Masque Milano sau Jul et Mad.

„Semnătura parfumurilor Miraj era cu siguranță nota de violete. Este o notă sacră pentru iubitorii parfumurilor Miraj, și trebuie să recunoaștem că avem nevoie de ceva mai mult timp pentru a realiza o formulă contemporană în care să încorporăm această esență”, subliniază fondatorul noului brand Miraj.

Însă, cu toate acestea, Florin Găină și-a propus ca de anul viitor să se focuseze pe această provocare: de a relansa parfumurile din vechiul portofoliu Miraj.

„Estimez că într-o perioadă de 1-3 ani vom relansa pe piață celebrele parfumuri Miraj”, completează acesta.

Cele două parfumuri cu care a revenit pe piață brandul sunt: Miraj Caramel și Miraj Velur. Miraj Caramel este un parfum feminin din familia mosc-gurmand-floral, cu o intensitate de lungă durată, ce îmbină note de caramel, patchouli și floare de tiare pe o bază de boabe de tonka, vanilie și foarte mult mosc.

De cealaltă parte, Miraj Velur este un parfum bărbătesc, cu o compoziție oriental-condimentat-ambrată, cu note de vârf picante de piper negru, bergamotă și chiparos asociate notelor de mijloc de șofran, coriandru, lemn de papirus și vetiver, pe o bază de ambră, rășini, piele, patchouli și lemn de cedru.

Top managementul brandului de parfumuri Miraj a semnat deja și câteva parteneriat în ceea ce privește comercializarea celor două game de parfumuri.

Astfel, pentru început, produsele se vor regăsi în magazinele: Dalb JW Marriott și ALTRNTV Shop din București, Monom Concept Store din Cluj, Jujube Atelier din Sibiu și Inspiratio din Brașov. De asemenea, reprezentanții brandului se află în discuții și cu alte magazine de specialitate din țară și din Europa, precum și cu unele lanțuri de parfumerii.

Parfumurile Miraj sunt disponibile și pe platforma miraj.ro și pentru finalul anului viitor, brandul și-a propus și inaugurarea primului magazin Miraj.

„Pentru 2023, planul de dezvoltare se axează pe doi vectori de creștere. Pe de o parte, plănuim să ne creștem prezența fizică în magazinele de specialitate din toată Europa, și inaugurarea magazinului propriu. Pe de altă parte, dorim să ne creștem portofoliul de produse, pentru ca magazinul propriu să aibă sens”, a precizat pentru Forbes România, Florin Găină.

Noile parfumuri Miraj vor fi lansate în primăvara lui 2023. 

O analiză Virtual Board, o platformă de democratizare a informaţiei manageriale ce integrează soluţii de inteligenţă artificială în activitatea de consultanţă managerială, relevă că românii cheltuie anual 1,5 miliarde de euro pe produse de parfumerie, machiaj și îngrijire a pielii.