FacebookTwitterLinkedIn

Motoarele pe motorină utilizate în transportul global de mărfuri vor continua să joace un rol important în anii următori, însă grupul german de tehnlogie Bosch își extinde portofoliul de sisteme de propulsie cu motoarele pe hidrogen destinate în special vehiculelor grele de construcții și mașinilor agricole.

„Acțiunea climatică mută transportul de marfă în direcții mai diverse. Ne așteptăm ca sistemele de propulsie alternative să ducă la creșterea majoră a afacerii noastre pe parcursul deceniului”, a declarat Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch și președinte al sectorului de afaceri Soluții de mobilitate, la târgul IAA Transportation de la Hanovra.

Vânzările din sectorul soluțiilor de mobilitate ale Bosch au crescut cu 6%, iar un sfert din veniturile sale sunt generate de comercializarea tehnologiei pentru vehiculelor comerciale ușoare și grele.

Diversitatea sistemelor de propulsie va crește ulterior și, până în 2035, jumătate din toate vehiculele comerciale noi vor fi alimentate fie cu baterii electrice, fie cu hidrogen.

Până în 2025, compania își propune să vândă peste 40.000 de sisteme cu pile de combustie și pentru a obține acest rezultat, Bosch își stabilește capacități de producție globale aproape de clienții săi, în special la fabricile sale din Anderson (SUA), Wuxi (China) și Bamberg (Germania).

Conform previziunilor Bosch, peste 80% dintre camioanele cu o greutate de șase tone metrice sau mai mult vor fi încă alimentate cu motorină în 2025.

Pe lângă sistemele de propulsie diesel, care vor continua să joace un rol ”vital” în vehiculele comerciale pentru o vreme, Bosch oferă și sisteme de propulsie cu baterii electrice și cu pile de combustie.

Totodată, Bosch promovează dezvoltarea conducerii automatizate, una dintre cause fiind lipsa acută de șoferi.

„Conducerea automatizată apare, în parte, din cauza penuriei acute de șoferi. Și nicăieri conducerea automatizată nu are mai mult sens economic decât în vehiculele comerciale”, a mai spus Heyn.

În Europa, există un deficit de 400.000 de șoferi, iar Bosch își propune să implementeze operarea fără șofer pe autostrăzi până la sfârșitul deceniului.