BMW a prezentat modelul XM, cel mai puternic automobil al său, o interpretare de avangardă a conceptului SAV (Sports Activity Vehicle) în segmentul de înaltă performanță.
Propulsat de un motor V8 pe benzină și de unul electric, XM este primul model exclusiv M fără corespondent în gama clasică BMW. Totodată, XM este cel mai puternic BMW din istorie: sistemul de propulsie M Hybrid oferă o putere totală de 653 CP (489 CP de la motorul termic și 197 CP de la cel electric).
În plină ofensivă a electrificării, BMW pune pe XM un propulsor V8 de 4,4 litri nou dezvoltat. Acesta este asistat de un motor electric integrat în transmisia M Steptronic cu opt trepte, a cărui putere este disponibilă instantaneu la demaraj. Cu o forță de tracțiune de 800 Nm, XM sprintează de la la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde, acompaniat de acel sunet inconfundabil al motoarelor BMW cu opt cilindri. „Coloana sonoră” este redată de sistemul de evacuare sport, cu clapete controlate electronic şi ţevi de evacuare duble hexagonale, dispuse una deasupra celeilalte.
Preocupat de sentimentele minorităților tehnologice care vor deveni majoritare într-o zi, BMW îi dă voce și motorului electric de pe XM. De acest aspect se ocupă nimeni altul decât compozitorul Hans Zimmer, care a dezvoltat împreună cu producătorul auto bavarez gamă de fundaluri sonore reunite sub denumirea BMW IconicSounds Electric.
Noul SAV dispune de trei moduri de funcţionare, controlate de butonul M Hybrid de pe consola centrală. În modul Electric, distanța maximă care poate fi parcursă este de 82-88 km, cu o viteză maximă de 140 km/h. Când se selectează setarea Sport sau Sport Plus în timp ce sistemul de propulsie funcţionează în modul Hybrid, un sunet de amplificare va face simțită prezența și activitatea motorului electric.
Puterea generată de cele două motoare este transferată către roți – cu prioritate către puntea spate – prin sistemul de tracţiune integrală M xDrive, care dispune de asemenea de două moduri de funcționare, 4 WD Sport și 4 WD Sand.
BMW XM își propune să fie o mașină pe placul șoferului, dar și al pasagerilor. Vrea să fie și sportivă și confortabilă. La interior, cockpitul este orientat spre conducătorul auto, în timp ce în partea din spate avem un M Lounge de lux: spațiu generos, materiale de înaltă calitate şi un ambient spectaculos.
Spătarele încălzite se extind până în părţile laterale ale compartimentului din spate şi pernele special concepute oferă pasagerilor cel mai înalt nivel de confort. Cu structura sa de prismă tridimensională şi cele 100 de unităţi LED pentru iluminare, plafonul amintește de luxul de la bordul unui Rolls-Royce.
Iluminarea ambientală, controlul automat al climatizării pe patru zone, sistemul de sonorizare surround Harman Kardon şi sistemul Travel & Comfort sunt toate dotări standard, în timp ce lista de opţiuni include sistemul de sonorizare surround Bowers & Wilkins Diamond cu amplificator de 1.500 W şi patru difuzoare suplimentare în zona plafonului.
BMW XM beneficiază de cea mai bogată selecție de sisteme de asistență a conducerii oferite de producătorul auto german. Oferit standard, pachetul Driving Assistant include avertizarea de coliziune frontală, avertizarea de părăsire a benzii – cu revenirea pe bandă cu asistenţă la direcţie -, asistentul de evitare cu schimbarea benzii, asistentul de alertă şi sistemul de informaţii privind limita de viteză. Tot dotare standard este și pachetul Parking Assistant, compus din asistență pentru mersul înapoi, funcţiile Parking View, Panorama View faţă şi spate şi 3D View.
Pe consola centrală apare în premieră butonul M Hybrid, care comandă modul de funcționare a sistemului de propulsie: Hybrid, Electric şi eControl. Tot aici este amplasat și butonul Setup care oferă acces direct la setările de configurare pentru sistemul de propulsie, şasiu, direcţie, sistemul de frânare, M xDrive şi nivelul de recuperare a energiei la frânare.
În fine, un alt selector important este butonul M, care face trecerea de la setarea implicită Road la Sport, când intervenţiile sistemelor de asistare a condusului sunt limitate doar la funcţiile esenţiale necesare condusului sportiv.
BMW XM dispune standard de BMW Live Cockpit Professional, cu sistem de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. Live Cockpit Professional cuprinde un ecran central curbat format dintr-un monitor de informaţii de 12,3 inchi (31,24 cm) şi un afişaj de control cu diagonala de 14,9 inchi (37,85 cm). Noul SAV beneficiază de o versiune specifică M a BMW iDrive, care a fost orientat în mod deliberat către operarea tactilă şi controlul prin gesturi, precum şi dialog folosind un limbaj natural.
Pentru România, prețurile BMW XM pornesc de la 170.000 euro cu TVA.
Producţia noului model va începe la uzina BMW Group din Spartanburg, SUA, în decembrie 2022, iar primele livrări vor avea loc în primăvara anului 2023. Cele mai importante pieţe pentru noul XM sunt SUA, China şi Orientul Mijlociu.