Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Cristian Bulfinschi: „Campaniile sunt timide și oamenii sunt ușor timorați. E drept, a fost și un an în care a plouat mult…”

Cristian Bulfinschi
A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.

 

Cristian Bulfinschi, director executiv Brands&Bears

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Cristian Bulfinschi:Anul 2014 a fost un an de reconstrucție. Am întărit structura agenției, în special departamentul de creație, cu oameni noi, veseli și cu experiență. Asta s-a văzut în campaniile desfășurate pentru clienții actuali, dar și în câștigarea unor conturi noi. Ne-am propus să facem lucrurile diferit, să venim cu idei „mai altfel” la fiecare brief primit. În mare parte am reușit.

Tot în 2014, am crescut compania de online din grup, Adliners Communication. Multe proiecte innovative, site-uri noi pe care am integrat filme de prezentare și aplicații specifice. Cum era firesc, am profitat aici din plin de experiența adunată pe ATL și din proiectele de strategie de brand, aplicându-le cu succes în mediul specific de digital.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața de comunicare din România în 2014?

Cristian Bulfinschi: Timiditatea. Lucrurile se fac cu precauție, ori din teama de a nu greși ori pentru că fiecare bănuț cheltuit trebuie să aducă un „return of investment” cel puțin la fel de mare. Sau poate din amândouă. Investițiile sunt timide (cu câteva excepții), campaniile sunt timide, oamenii sunt timizi. Ușor timorați și apăsați. E drept, a fost și un an în care a plouat mult…

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Cristian Bulfinschi: În general, nu prea am frustrări, dar dacă e să forțez un răspuns, a fost o idee de campanie pe care ar fi trebuit s-o începem în primăvară, dar care, din păcate, nu s-a concretizat. Tot din timiditate. Cu siguranță, însă, că dacă ar fi fost pusă în practică, ar fi starnit un val de discuții, acel „word of mouth” care ne place când există deja, dar care pleacă și el tot de la o idee, pe care cineva nu a privit-o cu timiditate.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Cristian Bulfinschi: Să continuăm ce-am început în 2014. Să creștem echipa, să facem campanii despre care să se vorbească (în mediul consumatorilor mai ales, nu în cel al comentatorilor de publicitate). Mi-ar plăcea să aud o mămică în parc fredonând o melodie dintr-un spot Bears, să aud un șofer de taxi folosind o expresie dintr-o reclamă Bears. Acesta e cel mai mare reward!

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Cristian Bulfinschi(zâmbește): Un an prosper și îndrăzneț!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii