Spre deosebire de Millenials sau Boomers, Generația Z are cu totul alte așteptări de la viața la job și de la biroul unde își petrece o mare parte din timp. Accentul se pune pe flexibilitate, creativitate, colaborare și socializare, iar spațiile unde lucrează trebuie să fie suficient de atractive ca design și de versatile când vine vorba de zonele de lucru pentru a se potrivi stilului lor de viață la job și după job. Toate acestea nu mai sunt simple tendințe, ci așteptări care redefinesc piața muncii și transformă viitorul birourilor.
Vocea generațiilor tinere este tot mai puternică, iar mentalitatea și profilul lor impun o schimbare astăzi. Și deși există deja organizații care schimbă paradigma și anticipează modul de lucru din viitor, mai este încă destul de lucru pentru a ajunge unde trebuie pentru aceste generații. Aproape 70% dintre angajații din Generația Z spun că au nevoie de cel puțin 3 zile pe săptămână la birou pentru a fi productivi, arată un sondaj inițiat de Genesis Property, iar pentru ei spațiul de lucru contează, atât când vine vorba de design și opțiuni pentru stilurile lor dinamice de lucru, cât și în ceea ce privește facilitățile și experiențele pe care le oferă.
În primul rând, Gen Z vrea să comunice, să interacționeze, să socializeze și să facă mișcare. De preferat în aer liber. Astfel că este un „must” ca un parc de birouri să aibă spații verzi, cu alei și zone unde pot și să lucreze și să socializeze cu colegi sau alți angajați din campus. Pentru Gen Z, un job de la 9 la 5 nu mai poate funcționa. În schimb, e nevoie de flexibilitate și dinamică în muncă și de o zi care să le ofere un echilibru bun între activitatea profesională, interacțiunea cu ceilalți și timpul pe care îl pot aloca pasiunilor sau activităților care le dau o stare de bine.
Mai mult, tinerii din Gen Z își cunosc drepturile și, mai ales, știu că își pot schimba jobul ușor dacă actualul angajator nu le oferă ceea ce așteaptă și nu le satisface nevoia de echilibru între viața profesională și cea personală. Cuvintele cheie sunt flexibilitatea și adaptabilitatea, caracteristici cheie ale Gen Z, pe care aceștia vor să le vadă inclusiv în stilul de lucru, în interacțiunea cu ceilalți și în locul unde lucrează.
Astfel, spațiul de lucru trebuie să devină un mijloc în sine pentru a susține activitatea, dezvoltarea și evoluția tinerilor aflați la început de drum. Un exemplu în acest sens este campusul de business YUNITY Park, care oferă o gamă variată de spații și facilități pentru angajați. Pe lângă spațiile de birouri ultramoderne, cu standarde de sustenabilitate la cel mai înalt nivel, YUNITY Park se remarcă printr-un spațiu public conceput pentru a crea comunități în jurul biroului, mai ales dacă vorbim de comunitățile de tineri.
Tocmai de aceea, designul parcului pune un accent puternic pe conexiunea cu natura, un aspect extrem de important pentru tineri. Campusul include o pădure urbană, spații creative pentru întâlniri, relaxare și socializare, un amfiteatru în aer liber ideal pentru concerte, piese de teatru sau alte evenimente. La acestea adăugăm 2 kilometri de alei pietonale și promenadă în trepte unde angajații se pot plimba și petrece timp în aer liber. Toate aceste elemente se îmbină armonios și creează un ecosistem care susține tinerii din Gen Z, dar și angajați din alte generații, să se simtă mai bine la locul de muncă.