
La lansare, era cea mai scumpă mașină din lume: costa cât patru case de dimensiuni medii din UK.
Anul acesta se împlinesc 70 de ani de când Bentley a demarat producția lui R-Type Continental, unul dintre cele mai apreciate modele ale sale.
În 1952, Bentley R-Type Continental era cel mai rapid automobil cu patru locuri și totodată cea mai scumpă mașină din lume. Cu un preț de 6.928 de lire sterline, R-Type costa de aproape patru ori cât o casă de dimensiuni medii din Anglia anilor ’50.


Doar 208 exemplare R-Type Continental au fost produse, ceea ce face ca acest automobil să fi fost o raritate încă de la lansare. Cu toate acestea, Continental este un reper în istoria de 103 ani a producătorului auto britanic, fiind sursa de inspirație pentru primul Continental GT, lansat în 2003.
Proiectat pe baza lui R-Type saloon de Ivan Evernden, Chief Projects Engineer, și John Blatchley, Chief Stylist, Continental a fost descris de revista Autocar drept „un covor magic care anihiliează distanțele”.
Motorul de 4,6 litri, cu șase cilindri în linie, care dezvolta 153 CP, propulsa elegantul coupé cu o viteză maximă de 190 km/h.
Deși aluminiul a fost folosit consistent pentru caroseria realizată de HJ Mulliner (dar și la construcția barelor de protecție, a cadrelor scaunelor și a ramelor geamurilor), greutatea mașinii se apropia de două tone. La acea vreme nu exista o anvelopă care să suporte în siguranță deplasarea unui vehicul de două tone la viteze de peste 180 km/h. În cele din urmă, producătorul a optat pentru anvelopele Dunlop Medium Distance Track.



În colecția Bentley Heritage a fost păstrat un exemplar R-Type Continental fabricat în 1953. Automobilul a fost comandat de un medic elvețian care a cerut ca exteriorul să fie în ivoriu, iar interiorul în roșu. Bentley a cumpărat automobilul în 2001 și de atunci acesta este condus în mod regulat și prezentat la diverse evenimente ale companiei.