Cautare




, Editor Coordonator

Gadget |
|

Bateria, cât ține bateria?

Am aruncat o privire în piața de vehicule electrice pe două roți și am făcut, la repezeală, o selecție numai bună de băgat în priză.
img_slider_action_2

Bultaco Albero

Fondat în 1958, fabricantul spaniol de motociclete Bultaco se mândrește cu o istorie bogată în inovaţii și cu victorii răsunătoare, în anii ’70, în campionatele de motocros și motociclism viteză. După falimentul din 1983, compania a renăscut în 2014 ca producător de motociclete electrice. Brinco a fost primul născut, iar Albero e mezinul. Superba bijuterie cu două roţi are un motor electric de 2 kwh, care o propulsează până la o viteză maximă de 45 km/h. Există trei setări ale motorului, Sport, Tour și Eco, în funcţie de care bateria rezistă pentru parcurgerea unor distanţe de 50, 75 și 100 km. Preţ 5.495 de euro.

What’s up? It’s AppScooter

AppScooter e un Ferrari cu portbagaj. Are o autonomie de 240 km (cam tot atât duce și un plin de benzină la Ferrari California) și prinde 45 km/h în 3,9 secunde – cam cât îi trebuie lui LaFerrari să ajungă la 100 km/h. Bonusul la scuterul nostru e portbagajul cu capacitate de 60 litri, plasat frumușel sub șa. Adică te miști silenţios și iute prin oraș și ai unde pune și cumpărăturile pentru cină, în caz că vrei să gătești acasă.

Ducati MIG RR

Și Ducati vrea să ţină pasul cu curentul electric și se aruncă în picaj cu o bicicletă cu nume de avion, MIG RR. Când te duci la Decathlon să-ţi iei bicicletă, cerinţa minimală e să aibă cât mai mult Shimano pe ea: frâne, pinioane, foi, schimbător.

Ducati MIG RR are toate acestea plus un motor electric Shimano, special dezvoltat pentru cursele montane. Bonus: bateria Shimano, de 504 waţi, și aplicaţia Shimano E-Tube, cu care poţi seta motorul pe modurile Eco, Trail, Boost ori Power Walk. Suficient Shimano pentru 6.000 de euro? Preţ 6.400 de euro.

BMW Active Hybrid e-bike

BMW face un elegant pas înainte în materie de design al bicicletelor electrice, integrând bateria în cadru.
O altă inovaţie inspirată e șaua, desenată special pentru biciclete electrice și care oferă o plăcere electrizantă, zice producătorul. Motorul furnizează 250 waţi și un cuplu de 90 Nm, iar bateria (care arată ca o baterie de laptop) ţine 100 km. Odată ce aţi urcat în șa, puteţi alege de pe display unul dintre cele patru niveluri de putere, de la Eco (+50%) la Turbo (+275%), pentru o viteză maximă de 25 km/h. Preţ 3.400 de euro.

Harley Davidson LiveWire. Motocicleta electrică

Când lumea a prins de veste că Harley face o motocicletă electrică, unii au zis că americanii vor să se sinucidă băgând degetele în priză. E drept că un astfel de produs nu e pentru Hell’s Angels și nici pentru clientul obișnuit Harley Davidson. Pe de altă parte, să vezi care e tendinţa și s-o ignori, mi se pare o suficienţă similară cu cea de care au dat dovadă finlandezii de la Nokia, care nu au lansat o tabletă pe vremea când încă erau fruntași în comunitatea producătorilor de terminale mobile. Ce face Harley e un semn de adaptabilitate, și cine se adaptează supravieţuiește, întrebaţi orice rechin. Așadar, motocicleta electrică de la Harley Davidson răspunde la apelativul LiveWire, prinde suta în 3,5 secunde, iar bateria ţine aproximativ 180 km. Preţ 30.000 de dolari.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii