FacebookTwitterLinkedIn

Decizia a venit ca urmare a cererii în creștere din partea clienților din Capitală, care comandau până acum online.

Băcănia Boierească este un business integrat fondat pe principiul „de la fermă la băcănie” ce comercializează produse alimentare artizanale și natural din zona Bucovinei.

Afacerea a fost fondată în anul 2015 de către Cosmin și Georgiana Păstrăv. Băcănia Boierească a pornit ca o mică băcănie situată la demisolul pensiunii „Santa Fe” pe care fondatorii o au în localitatea Suceava. Cei doi aveau la acea vreme o fermă de vaci Angus și carnea era inclusă în meniul restaurantului pensiunii.

În timp, businessul a fost extins prin deschiderea de magazine în Suceava și București. Portofoliul propriu de produse cuprinde peste 70 de preparate afumate și crudități (carne de porc, vită și pui). Băcănia Boierească listează și alte peste 140 de produse de la peste 20 de producători locali.

Locația Băcănia Boierească din București se întinde pe o suprafață de 85 metri pătrați, din care 40 mp sunt alocați spațiului de vânzare. Amenajarea locației a presupus o investiție de peste 50.000 de euro și estimările pentru prima lună de activitate prevăd vânzări de peste 100.000 de lei.

Gama de produse disponibilă în locația din București include preparatele afumate și crude, dar și produse de la alți producători locali. Băcănia Boierească colaborează cu 24 producători și procesatori locali, preponderent din zona Moldovei.

În oferta locației din Capitală se regăsesc peste 150 produse listate, iar în prima zi bonul mediu a fost de 80 lei. Cel mai bine vândute au fost produsele din carne – salamul crud uscat, cârnații sticks sau pastrama de vită Angus, dar și berea Suceava, sau dulciurile artizanale.

„ (…) După extinderea în Suceava, am ales Bucureștiul dintr-un motiv foarte simplu: clienții ne vor aici. Odată cu lansarea magazinului online Băcănia Boierească, am observat că cele mai multe comenzi vin din Capitală. Acum am venit noi aici, pentru a fi mai aproape de cei care vor cele mai bune produse pentru alimentația lor”, a declarat Cosmin Păstrăv, cofondator Băcănia Boierească.

Acest business a fost susținut prin investiții din fonduri europene de 220.000 de euro și un credit. Prima etapă a fost deschiderea unui abator și a unei carmangerii.

„Extinderea în București este un moment foarte important pentru noi. Am pornit de la nevoia noastră – de a avea acces la produse curate și sigure, iar carnea premium să fie din cele mai bune surse – și am descoperit astfel că sunt mulți alții care apreciază calitatea produselor de cel mai înalt nivel. Ne bucurăm că în aproape un deceniu de activitate am demonstrat că produsele tradiționale, curate și făcute onest nu sunt doar o întoarcere în timp. Sunt o valoare inestimabilă pentru sănătatea noastră și pentru comunitatea în care trăim. Motivația și viziunea noastră sunt simple și nu lasă loc de negociere: produse de cea mai bună calitate, de la glie până în farfurie”, explică și Georgiana Păstrăv, cofondatoare Băcănia Boierească.

Pentru anul acesta, Băcănia Boierească estimează o cifră de afaceri de aproximativ 7,5 milioane de lei. Asta înseamnă o creștere cu aproape 20% față de anul precedent. Totodată, extinderea pe piața din România prin noua locație din București face parte dintr-o strategie mai amplă de dezvoltare ce vizează și facilitarea colaborărilor cu alte magazine și restaurante.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.