Cautare




, Contributor

I am a Breaking News Editor, with a focus on covering important IT& C and Energy news. Have a news tip? DMs are open on Instagram @georgiana1costea or drop me an email at georgiana.costea@forbes.ro

Reinventarea României |
|

Aurel Nețin, Country General Manager Lenovo România: “Piața de PC-uri din România a revenit la nivelul din 2008”

Piața de PC-uri a crescut și în 2021, atât la nivel global, cât și la nivel de regiune. În pofida crizei de semiconductori, industria are perspective optimiste.
aurel_netin.jpg

La nivel global, piața de PC-uri a cunoscut o creștere de 3,9% în ultimul trimestru, pe măsură ce, la nivel de regiune, industria de personal computer înregistra un avans de 12,7%. “Vorbim de al șaselea trimestru de creștere al pieței de PC-uri. În România, în schimb, a fost prima scădere de 1,2% year over year anul acesta, față de anul trecut“, declară Aurel Nețin, Country General Manager Lenovo România, într-o discuție cu Forbes România. 

Astfel, în trimestrul II din 2020, în România s-a livrat cel mai mare volum de PC-uri din ultimii zece ani – 174.000 de PC-uri, depășind astfel nivelul din 2008, înainte de criză, când volumul de PC-uri vândute a crescut de la un milion de unităţi la 500.000, în anul 2009. “Sunt optimist în ceea ce privește industria de PC-uri. Piața din România a revenit la nivelul pieței din 2008 și cred că rata de refresh va există în continuare”.

O astfel de cerere, însă, a venit și cu provocări, mai ales într-un context dificil. “Din păcate, livrarea just în time nu mai este valabilă. 90% din producția de circuite integrate se realizează pe o insulă, și tot pe acea insulă se realizează și echipamentele care produc circuite integrate. On top, vine criza logistică. (…) Această criză este peste tot, nu doar în industria noastră. Criza de circuite integrate a afectat foarte multe industrii”, a explicat el.

Cu toate acestea, în ciuda semnalelor de alarmă, clientul trebuie să fie satisfăcut, iar după aproape doi ani de pandemiei, utilizatorii își doresc mobilitate, conectivitate, fiabilitate și securitate. “Sunt și mulți clienți din generația tânăra care doresc produse care să fie trendy, cu care să se asorteze. Adresăm și acest segment de piață. Probabil clienții își doresc echipamente din ce în ce mai puțin complexe”, punctează Aurel Nețin. “Adăugăm și inovăm încontinuu aplicații de inteligență artificială, machine learning, tot ceea ce înseamnă a îmbunătăți experiența utilizatorului”, conchide country manager-ul.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii