FacebookTwitterLinkedIn

Una dintre clădirile emblematice ale Bucureștiului, hotelul Athénée Palace, ce face parte din grupul hotelier ANA Hotels, controlat de omul de afaceri George Copos, funcționează din acest an sub brandul InterContinental.

Timp de 26 de ani, hotelul Athénée Palace a fost afiliat lanțului hotelier Hilton. Însă de la 1 ianuarie 2023, hotelul poartă denumirea de „InterContinental Athénée Palace Bucharest”. Contractul cu InterContinental Hotels Group PLC a fost semnat pe o perioadă de 20 de ani.

Pe perioada pandemiei, hotelul a fost închis, intrând în același timp într-un proces complex de restaurare. Procesul de modernizare s-a realizat în două etape. În prima fază s-a vizat renovarea celor 132 de camere din aripa nou construită a hotelului, iar în a doua etapă focusul a fost pe renovarea fațadei, a zonelor comune, dar și a celor 151 de camere din clădirea istorică a hotelului, construită în anul 1914.

Potrivit lui George Copos, întregul proces de restaurare a depășit suma de 40 de milioane de euro, sumă provenită din surse proprii, dar și dintr-un împrumut acordat de BRD.

(…) După investiția substanțială din ultimii doi ani, pot spune că am integrat cu succes noua viziune de lux asupra hotelului împreună cu IHG. Alegerea unui nou partener care să preia managementul hotelului s-a dovedit a fi un proces elaborat, care a început în 2021. Decizia de a opera sub umbrela brandului InterContinental Hotels & Resorts completează o colaborare anterioară dintre ANA Hotels și IHG Hotels & Resorts, care a început în anul 1998 în baza unui contract de management și, ulterior, a contractului de franciză, pentru hotelul „Crowne Plaza Bucharest”, deținut, de asemenea, de ANA Hotels în București”, a adăugat omul de afaceri.

La rândul lor, oficialii brandului InterContinental au explicat că în ceea ce privește accentele locale pe care le expune în prezent hotelul Athénée Palace, acestea au fost integrate prin intermediul lucrărilor de artă expuse, ce poartă semnătura unor artiști români consacrați.

„În această perioadă de rebranding, am descoperit multe lucruri interesante despre România și mai ales despre locul unic pe care hotelul Athénée Palace l-a avut în societate de-a lungul istoriei sale. Tocmai pentru că ne-am dorit să integrăm aceste aspecte ale culturii locale, s-a colaborat cu artiști care au transpus perfect viziunea noastră asupra hotelului”, a subliniat Nicolaas Houwert, General Manager InterContinental Athénée Palace Bucharest, afirmând pentru Forbes România că noua strategie de dezvoltare a hotelului se bazează, în mod special, pe turismul de business.

Nicolaas Houwert a precizat că în contextul geopolitic actual, se așteaptă ca multe delegații NATO, dar și guvernamentale să înnopteze la InterContinental Athénée Palace Bucharest.  

La începutul anului trecut, InterContinental Hotel Group – unul dintre cele mai mari lanțuri hoteliere din lume a renunțat la parteneriatul cu simbolul din centrul Capitalei, celebrul „Hotel InterContinental” din Piața Universității.

Hotelul „InterContinental Athénée Palace Bucharest” face parte din cel mai mare grup hotelier privat românesc, „ANA Hotels”. Compania deține și operează de asemenea hotelurile „Crowne Plaza Bucharest”, trei unități hoteliere la Poiana Brașov – Ana Hotels „Sport”, „Bradul” și „Poiana”, și „Ana Hotels Europa”, care include centrul SPA „ANA Aslan Health Spa” din Eforie Nord, precum și operatorul instalațiilor de schi din Poiana Brașov – ANA Teleferic, care a adăugat recent în portofoliul său restaurantul Panoramic de pe Vf. Tâmpa (Brașov).

IHG Hotels & Resorts este o companie globală ce activează în industria ospitalității și care are un portofoliu de 17 branduri hoteliere. IHG a deschis peste 6.000 de hoteluri în peste 100 de țări.