FacebookTwitterLinkedIn

Dezvoltatorul Aquacity Development a vândut aproape toate apartamentele din primul bloc al proiectului Aqua City, amplasat în sectorul 6, lângă Lacul Morii. Complexul este format din 6 imobile, cu un total de aproape 2.000 de apartamente, iar valoarea totală a investiției se va ridica la aproape 150 milioane de euro.

Potrivit lui Adrian Rus, broker-owner RE/MAX Action și Director de Marketing și Vânzări al Aqua City, unul dintre factorii prin care se diferențiază proiectul este faptul că va furniza locatarilor apă tratată natural, fără procese chimice, purificată. Totodată, complexul va beneficia de zone verzi, securitate 24/7, centru educațional, magazin Lidl, centru spa, spații de co-working, stații de încărcare pentru mașinile electrice și altele.

“În acest moment, în faza 1, primul bloc este finalizat și vândut aproape în întregime. Blocul 2 este ridicat și se lucrează la fațadă, interioare, sistemele de încălzire în pardoseală și parcări. Faza 2, respectiv construcția blocurilor 3 și 4, este planificată, succesiv, pentru 2023-2024”, explică pentru Forbes Adrian Rus.

Aquacity Development se află la al doilea proiect imobiliar. Primul proiect a fost Cartierul Solar, un complex rezidențial dotat cu panouri solare fotovoltaice pentru generarea de energie verde, care cuprinde aproape 1.000 de apartamente. Amplasat în sectorul 4 din București, în zona Berceni-Apărătorii Patriei, proiectul a necesitat o investiție de aproape 50 de milioane de euro. 

Inflația, nesiguranța economică, creșterea prețurilor materialelor de construcții și lipsa forței de muncă sunt principalii factori perturbatori ai pieței rezidențiale în acest moment. În aceste condiții, dezvoltatorul a anunțat că a înghețat prețurile până în luna mai, după care acestea vor fi actualizate la nivelul pieței.

“Facem eforturi pentru a menține prețurile la un nivel accesibil pentru clienții noștri. În perioada septembrie 2021 – mai 2022 prețurile la apartamente au fost înghețate. După această perioadă, prețurile au fost actualizate și adaptate noilor realități din piață”, explică Adrian Rus.

Clienții sunt în special familii tinere, interesate de apartamentele de 2 și 3 camere. Dar dacă s-a vândut bine anul trecut, situația a devenit mai provocatoare la ȋnceputul acestui an, din cauza contextului de instabilitate economică generat de conflictul de la graniță. 

“Oamenii tind să fie mai atenți cu economiile lor sau pur și simplu acestea au scăzut considerabil și nu își mai permit achitarea unui avans pentru achiziția unui apartament. Am constatat, de asemenea, că și creditele sunt mai greu de accesat, un aspect foarte important, în special pentru că majoritatea clienților apelează la ajutorul unei bănci pentru achiziția locuinței”, adaugă reprezentantul Aqua City.

El precizează că, în contextul actual, este foarte dificilă stabilirea unei strategii de prețuri coerente și a unei estimări financiare pe termen mediu și lung.