FacebookTwitterLinkedIn

Joi, 27 august, Facebook a declarat pentru Reuters că a încercat să informeze utilizatorii iOS despre taxa Apple, explicând de ce organizatorii de evenimente vor primi 70% din câștigurile lor, însă Apple a blocat acest lucru pe baza informațiilor „irelevante”.

„Acum, mai mult ca oricând, ar trebui să avem opțiunea de a ajuta oamenii să înțeleagă unde se duc de fapt banii pe care îi oferă, pentru întreprinderile mici”, a spus Facebook într-o declarație pentru Reuters. „Din păcate, Apple a respins avizul nostru de transparență legat de impozitului lor de 30%, dar încă lucrăm pentru ca aceste informații să fie disponibile în aplicație.”

La începutul lunii, Facebook a anunțat o nouă opțiune care permite întreprinderilor să găzduiască evenimente online pentru care utilizatorii ar trebui să plătească, pentru a avea acces. Apple percepe o taxă, de obicei de 30%, la toate achizițiile efectuate printr-o aplicație iOS, însă Facebook spera că producătorul de iPhone să facă o excepție pentru acest instrument orientat spre comunitate. Apple a refuzat.

Nu se știe de ce Facebook vrea să facă acest lucru și nu este surprinzător nici faptul că Apple a blocat notificarea. Apple a fost strict în ceea ce privește aplicațiile care încearcă să explice politicile App Store – aplicații precum Netflix, Kindle și Spotify, de exemplu, nu au voie să menționeze că utilizatorii ar putea plăti pe web, fără ca Apple să facă o reducere, cu atât mai puțin să ofere un link pentru a face acest lucru.