Apple va face primii pași către piața asigurărilor de sănătate din SUA în parteneriat cu un mare asigurator, folosind datele de sănătate pe care le colectează deja pentru a obține un avantaj competitiv față de rivali, consideră analiștii de la CCS Insight, citați de portalul 1asig
Apple colectează deja date precum tensiunea arterială, nivelul de oxigen din sânge, citirile EKG și temperatura corpului cu ajutorul ceasului. Cu ajutorul Apple Watch și iPhone pot fi monitorizate diverse afecțiuni medicale precum diabetul.
Analiștii consideră că accesul la date atât de bogate va oferi companiei un avantaj pe piața asigurărilor și îi va permite să reducă costurile pentru consumatori.
“Sunt într-o poziție atât de puternică pentru a face acest lucru”, a declarat Ben Wood, chief analyst la CCS Insight. “Au o multitudine de date personale de sănătate prin intermediul Apple Watch. Dacă vor reuși să conecteze aceste puncte forte, pot deveni un jucător foarte competitiv în domeniul asigurărilor de sănătate, iar acest lucru va avea un impact destul de mare asupra structurii pieței de sănătate din SUA.”
O astfel de mișcare ar ridica întrebări dacă Apple a lansat ceasul cu scopul pe termen lung de a intra pe piața profitabilă a asigurărilor de sănătate. Wood nu crede că Watch a fost lansat cu această ambiție în minte, ci că Apple îl vede acum ca pe un mijloc de a-și îmbunatați afacerile.
Wood a declarat că Apple Watch a început ca un accesoriu de modă, dar ca “Tim Cook a gândit ceasul mai degrabă ca un instrument destinat pentru sănătate și fitness”.
“Nu cred ca a fost un cal troian pentru a intra în acest domeniu, cred doar că a fost o evoluție naturală. Dintr-o dată, ei se uită la datele pe care le au și spun “ar trebui să intram în industria sănătații?”. Sistemul de sănătate este un segment profund al societații pe care Apple ar dori sa îl rezolve”, a adăugat Wood.
O trecere în domeniul asigurărilor de sănătate ar da, de asemenea, un nou impuls afacerilor Apple aflate deja în plină expansiune. Serviciile generează deja în jur de 20 de miliarde de dolari pe trimestru, iar CCS Insight consideră că acest lucru va continua sa crească.
Pană în 2030, o treime din veniturile Apple vor proveni din software și servicii. În prezent, acestea reprezintă puțin sub un sfert din afacere, mai notează analiștii.