FacebookTwitterLinkedIn

Numărul maşinilor electrice şi full hybrid noi comercializate în România, în perioada ianuarie – iulie 2022, a fost de 14.485 de unităţi, dintre care 5.560 de exemplare (38,1%) sunt reprezentate de modelele electrificate 100% (BEV), 2.145 de exemplare (14,8%) hibride cu încărcare la priză (PHEV) și 6.820 de exemplare (47,1%) din categoria Full Hybrid, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

Astfel, cota de piaţă a autoturismelor ecologice noi în România, în total vânzări auto, a ajuns, în primele şapte luni din 2022, la 20,7%, aproape dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când ponderea era 11,2%, informează Agerpres.

Raportul APIA arată că în fruntea topului celor mai comercializate autoturisme electrice se află Dacia (cu modelul Spring) – cu 2.982 de unităţi (+900% faţă de primele 7 luni din 2021).

Aceasta este urmată de Volkswagen – cu 458 de exemplare (+24,1%), Tesla (425, +900%), Hyundai (357, +227,5%), Merceded-Benz (187, +297,9%), Renault (163, +59,8%), BMW (140, +70,7%), Skoda (130, +132,1%), Peugeot (106, +37,7%) şi Fiat (93, +520%).