Anul lansărilor - Forbes.ro
Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Anul lansărilor

Aflat la cea de-a 88-a ediție, Salonul Auto de la Geneva a fost plin de surprize anul acesta. Începând cu lansările de modele noi, expoziții speciale și până la premierele internaționale, Geneva International Motor Show a surprins și anul acesta prin numărul mare de noutăți și participanți, producătorii auto cucerind noi segmente de piață pe care până acum nu îndrăzneau a le câștiga.
Ferrari 488 GTO

Fără a avea o industrie auto proprie, Elveția reunește în luna martie a fiecărui an toți marii producători auto la Geneva, pentru a-și etala mașinile concept, premierele mondiale și planurile de viitor. După ultimele scandaluri privind mașinile diesel, cu siguranță tendințele de motorizare vor fi predominant hibride și electrice, lucru ce a schimbat mult percepția clienților față de motoarele tradiționale, care, încet dar sigur, pierd teren în favoarea celor alternative.

Fiind obișnuiți să ne gândim la „Motorsport“ când auzim litera M, BMW regândește strategia și anunță că M-ul, din BMW Concept M8 Gran Coupé, semnifică „mai mult“, mai mult decât orice.

 

Noua navă amiral a bavarezilor este o prefață pentru modelele de serie din 2019, BMW Seria 8 Gran  Coupé și BMW M8 Gran Coupé, care vor purta noul design al mărcii într-o reinterpretare a luxului pentru coupé-urile cu patru uși. Conturul grilei radiatorului părții frontale accentuează centrul de greutate coborât al automobilului, oferind promisiunea unei experiențe excepționale de performanță. Ampatamentul lung, linia cursivă a acoperișului și spatele scurt creează o siluetă de coupé sportiv și elegant.

Super Leveque (1911)

Legătura dintre Tag Heuer și cursele auto nu mai are nevoie de introducere. Fiind la a patra prezență la Salonul Auto de la Geneva, Tag Heuer – singura marcă de ceasuri care a avut un stand anul acesta – a afișat o colecție de mașini excepționale: monopostul de Formula 1 Red Bull Racing, cel de Formula E, dar și modele de curse inconice. La standul lor a mai putut fi admirat și noul ceas Tag Heuer Monaco, originalul fiind purtat de Steve McQueen în filmul „Le Mans“ din 1971.

 

Volvo XC40

Considerat unul dintre cele mai prestigioase premii, titlul de „Mașina Anului 2018“ revine celor de la Volvo pentru modelul XC40. Juriul, format din 60 de jurnaliști din 23 de țări europene, a decis câștigătoarea după multe teste riguroase. Finaliștii anului acesta au fost: Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW Seria 5, Citröen C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza și Volvo XC40. Hakan Samuelsson, CEO Volvo, a primit trofeul, fiind prima oară când marca pleacă acasă cu acest premiu.

 

Bugatti Chiron Sport

La doi ani de la lansarea modelului Chiron, Bugatti a produs varinta mai „sportivă“ cu care s-a prezentat la Geneva. Jantele redesenate, dar mai ușoare, un nou design al geamului ce acoperă motorul, ștergătoarele de parbriz din fibră de carbon – pentru prima oară la o mașină de serie – fac modelul cu 18 kg mai ușor. Motorul de 16 cilindri păstrează puterea de 1.500 CP, dar greutatea scăzută a mașinii o face mai dinamică pe șosele. Prețul pentru un asemenea bolid este de 2,7 milioane de euro.

 

Honda Urban EV Concept

Honda a fost printre primii producători care a folosit motoare hibride pe mașinile lor, dar de abia acum intră în tendințele vremii. Fiind construit pe o platformă nouă, conceptul Urban EV al celor de la Honda anunță primul vehicul electric de serie al niponilor. Conceptul are un design simplu, dar totuși sofisticat, putând transporta patru pasageri. Interiorul retro seamănă cu un living-room din anii ’70, dar este plin de tehnologie: un ecran superwide ține locul bordului și are integrat noul sistem activat vocal HANA (Honda Automated Network Assistant).

 

CITEȘTE ȘI Relaxează-te! Dacă poți…

Nissan Formula E

Cu toate că Nissan Leaf este cea mai vândută mașină electrică din lume, Nissan a absentat din Formula E, cea mai mare competiție de curse pentru mașini electrice. Producătorul japonez a dezvăluit noul monopost cu care va concura, începând de anul acesta, în Formula E. Nissan va lua locul celor de la Renault, campioni mondiali pe echipe, iar schimbările recente din competiție vor fi de folos pentru cei de la Nissan, care au dezvoltat o baterie cu o autonomie pentru întreaga cursă.

 

Jaguar I-Pace

SUV-ul electric Jaguar I-Pace și-a făcut debutul la Salonul Auto de la Geneva. Primul rival Tesla
creat de un producător de lux este desenat după C-X75, un concept dezvăluit acum opt ani care anunța o nouă eră în design pentru Jaguar. Construit în Graz, Austria, pe o platformă customizată din aluminiu, noul I-Pace folosește o baterie de 90kWh, formată din 432 de celule Li-Ion cu o putere de 395 CP și un cuplu de 696 Nm. Toate adunate, îl propulsează de la 0-100 km/h în 4,5 secunde și îi oferă o autonomie de 483 de km.

 

Mercedes Clasa A

Cel mai mic model al celor de la Mercedes a primit o nouă înfățișare, fără a fi un face-lift. E un model nou-nouț, cu un design îndrăzneț, care te duce cu gândul la CLS Coupé, cu dimensiuni mai mari față de predecesorul său, un interior redesenat și tehnologizat, dar și cu motoare îmbunătățite pe benzină și motorină. Noul sistem infotainment, oferit de cei de la MBUX, poate fi controlat vocal prin comanda „Hey Mercedes“. El va putea învăța preferințele conducătorului pentru o experiență inedită la volan.

 

Ferrari 488 Pista

Ferrari s-a folosit de salonul auto pentru a prezenta varianta de circuit a modelului
488 GTB. Sub denumirea de 488 Pista, se zvonește că ar putea face un tur de circuit mai rapid decât hypercarul LaFerrari. Combinația dintre greutatea mașinii și puterea motorului o fac un adevărat bolid de curse. Motorul bi-turbo V8 de 3,9 litri dezvoltă 700 CP și un cuplu de 760 Nm, făcând din noul Ferrari un concurent de temut pentru McLaren 720S. Rămâne de văzut dacă va reuși să-și detroneze rivalul.

CITEȘTE ȘI The Power of Beautiful

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii