FacebookTwitterLinkedIn

Cetăţenii Uniunii Europene nu par să fie foarte interesaţi de lansarea unei afaceri proprii, ei preferând statutul de angajat. Potrivit unui studiu al Comisiei Europene doar 37% dintre cetăţenii UE sunt deschişi ideii de a deveni antreprenori, în timp ce în Statele Unite acest procent ajunge pană la 51%, iar în China, la 56%. 

,,Aceste date pot fi schimbate, iar una dintre soluţii ar fi educaţia antreprenorială pe care studenţii şi elevii din toate instituţiile de învăţământ ar trebui să o primească”, susţine Simone Baldassarri, director general al ,,Întreprinderi şi industrie” din cadrul Comisiei Europene.

Cum poate fi crescut interesul pentru antreprenoriat? Prin crearea unor discipline speciale în şcoli, fie că vorbim de şcoli primare, generale sau facultăţi, unde să fie prezentate studii de caz bazate pe modele autohtone, susţine comisarul european.

,,Focusul asupra abilităţilor pe care trebuie să le deţină tinerii secolului 21 – rapiditatea în rezolvarea unor probleme, gândirea critică, perspicacitate – este absolut necesar. Aceste abilităţi îi vor ajuta pe tineri să devină membrii activi ai societăţii şi ai economiei din ziua de azi”, spune Shelly Esque, vicepreşedinte în cadrul Intel. Dezvoltarea lor se poate face cu ajutorul sistemului educaţional.

Primii paşi pot fi făcuţi prin îmbunătăţirea colaborării dintre  mediul public şi cel privat, pregătirea profesorilor, crearea unei curicule care să încurajeze dezvoltarea competenţelor mai sus menţionate, realizarea unor metode coerente de trecere de la un nivel educaţional la altul, a mai arătat reprezentantul Intel.

Citiţi mai multe despre provocările introducerii antreprenoriatului ca disciplină în şcoli şi despre dezbaterile din cadrul Intel Education Summit în următoarele ediţii ale revistei Forbes.