FacebookTwitterLinkedIn

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a amendat Mega Image cu 5,5 milioane de lei, în urma unui control care a vizat 305 dintre magazinele companiei. În cazul a 32 dintre unități, autoritatea a propus închiderea temporară.

“Pentru a putea stabili dacă ne confruntăm sau nu cu o practică generalizată, am hotărât să verificăm cel puţin două treimi dintre punctele de lucru la nivelul fiecărui operator economic. Sunt convins că fiecare dintre consumatori înţelege că ceea ce facem este numai în interesul acestora, iar numărul mic al operatorilor economici în raport cu milioanele de cetăţeni arată că aşa trebuie să procedăm”, a declarat Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

În perioada 7-19 octombrie, instituția a verificat  305 din cele peste 800 de magazine deţinute de Mega Image în România și a constatat mai multte nereguli.

Pe lângă amenzi, ANPC a dispus și alte măsuri corective, precum oprirea temporară sau definitivă de la comercializare a unor produse.

În cazul a 32 magazine, ANPC a propus închiderea temporară pentru perioade de timp de șase sau 12 luni.

ANPC derulează în acest an ”o tematică naţională de control”, prin care a controlat lanţurile de magazine Lidl și Penny.

”Deja două dintre lanţurile comerciale verificate se arată a fi mai tare vătămate de numărul acţiunilor decât de abaterile depistate. Am prefera ca cei sancţionaţi să înţeleagă să pună produse de calitate la dispoziţia consumatorilor, în locul celor neconforme, plecând de la legumele şi fructele comercializate, până la produsele congelate cu prea multă gheaţă, comercializate la preţ de produs normal”, a adăugat președintele ANPC.