Cautare




, Contributor

I am a Breaking News Editor, with a focus on covering important IT& C and Energy news. Have a news tip? DMs are open on Instagram @georgiana1costea or drop me an email at georgiana.costea@forbes.ro

Tech |
|

Andy Fang, Country Manager Huawei Consumer Business Group Romania: “Se preconizează faptul că smartphone-urile 4G vor domina piața pentru următorii 2 ani”

România este o piață atractivă pentru Huawei, cu cea mai bună performanță din regiunea CEE, în care compania vizează o creștere semnificativă pe întreg anul 2021.  
20211020-175602(WeLinkPC)

În ciuda deficitului de cipuri la nivel mondial, rezultatele financiare ale Huawei arată bine în prima jumătate a anului 2021, potrivit lui Andy Fang, Country Manager Huawei Consumer Business Group Romania. Compania a generat, la nivel global, venituri de 49,43 miliarde de dolari, marja sa de profit net ajungând la 9,8%, iar Consumer Business a reușit să ajungă la 20,94 miliarde de dolari. “Pe plan local am continuat să înregistrăm creșteri pe diferite segmente. De exemplu, avem o creștere cu 350% în zona produselor portabile, față de anul trecut, ceea ce ne face să devenim liderul pieței, conform estimărilor noastre, cu aproximativ 40% din volumul vânzărilor”, declară Andy Fang, pentru Forbes România.

Rezultatele financiare ale Huawei vin în contextul unei crize de semiconductori, la nivel global. “Într-adevăr, deficitul de semiconductori este o problemă reală cu care se confruntă toată lumea. Fie că vorbim despre industria telecomunicațiilor sau despre altă industrie, problema este reală și ne afectează pe toți. În prezent, lucrăm la el, dar mai avem nevoie de ceva timp pentru a putea acoperi cererea considerabilă pe care o avem”.

Cu toate acestea, creșterea poate fi justificată de noile lansări ale producătorului, atât în zona de laptop-uri, cât și în cea de smartphone-uri. Cel mai recent produs prezentat de companie este smartphone-ul Huawei Nova 9. Potrivit reprezentantului, anul trecut, la nivel local, Huawei Consumer BG a atins cota de piață de 29,3% în ceea ce privește industria telefoanelor, cu peste 1 milion de produse vândute. România este o piață foarte importantă și atractivă pentru Huawei. De fapt, se numără printre piețele cu cea mai bună performanță din întreaga regiune CEE”.

De asemenea, de-a lungul primului semestru, portofoliul de laptop-uri a fost completat de noi modele de notebook-uri. “În 2021 avem deja o creștere de 120% față de 2020 la categoria laptop-urilor, așa că România a continuat să înregistreze creșteri pe segmentul PC-urilor, după creșterea de 1143% în acest segment în 2020”, completează country managerul.

În ceea ce privește tehnologia 5G, compania nu acordă un interes special, întrucât clienții nu pun un mare accent. “Din perspectiva consumatorului, 70% dintre utilizatori nu acordă foarte mare importanță dacă telefoanele au conexiune 4G sau 5G pentru că acest lucru nu influențează utilizarea. Oricum, conexiunea 5G ar crește prețul telefonului precum și consumul de energie. Se preconizează faptul că smartphone-urile 4G vor domina piața în continuare pentru următorii 2 ani”, mai spune Andy Fang.

Pe alte linii de business, în 2020, categoria tabletelor a prezentat o creștere de 119%, categoria audio o creștere de 200%, categoria de articole purtabile a fost marcată de o creștere consistentă de 350%, în timp ce segmentul PC are o creștere substanțială de 1143%, față de 2019. “Astfel, veniturile globale ale Huawei Consumer Business Group au ajuns în 2020 la 74,1 miliarde de dolari, cu o creștere anuală de 3,3%”, conchide Andy Fang.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii