FacebookTwitterLinkedIn

Andrei Pitiș, VP Product and Head of European Development Centers Fitbit, consideră că atunci când o companie se uită la digitalizare ar trebui să ia în considerare trei puncte de vedere: oameni, procese și clienți.

Așadar, există digitalizarea forței de muncă care s-a întâmplat odată cu amploarea virusului, iar necesitatea unei comunicări pe partea de “mental health” a fost accentuată. “Lucrând doar cu ecrane nu dă creierului satisfacția de a face ceva. Firmele trebuie pentru a continua digitalizarea forței de muncă să le dea opțiuni de a avea un mental health corect”, spune Andrei Pitiș.

În ceea ce privește digitalizarea proceselor, Pitiș consideră că a știi următorul pas este necesar. Iar pe partea de clienți, acesta spune: “Multe firme s-au reorientat pe vânzări online, în loc de offline. Firmele trebuie să se gândească la o inovație care să le permită să dea o direcție nouă business-ului și să aducă un flux nou de venituri dintr-o zonă de tehnologie pe care pot să o creeze”.

Pe de altă parte, pandemia a evidențiat și necesitatea unei reforme în educație. Astfel, Andrei Pitiș susține că ar trebui să oferim studenților o alternativă clară, adică să le oferim posibilitatea de a-și descoperi vocația și ce își doresc să facă cu viața lor după terminarea studiilor. Astfel, ei vor cântări mai bine dacă vor să fie angajați sau antreprenori.

“Educația antreprenorială este educația care te dezvață de niște chestii, nu te învață”, continuă el.

De asemenea, contextul actual a produs schimbări în mai toate segmentele de activitate, iar cei care s-au adaptat la aceste schimbări ar putea ieși câștigători din criza actuală.

“În general schimbarea este grea și cred că ar trebui să existe un change management system și niște metrici pe care să le urmărim, iar una dintre ele este atenția la nevoile clienților, la cum se schimbă ea și la a anticipa și la a fi cu un pas înainte pentru a oferi o valoare din ce în ce mai mare”, a conchis Andrei Pitiș.