FacebookTwitterLinkedIn

Prețurile automobilelor vor crește cu un minim de 10% din cauza presiunilor cauzate de războiul din Ucraina și efectelor pandemiei asupra lanțurilor de producție, a declarat,  în cadrul emisiunii Reinventarea României, Andrei Duică,  Chief Commercial Officer al Trust Motors, importatorul în România al mărcilor Peugeot, Citroën, DS și Opel. 

Andrei Duică, activ de 18 ani  pe piața auto din România, a spus că cea mai mare provocare din timpul pandemiei a fost creată de imposibilitatea de a prevedea o evoluție a pieței și a producției, fiind prima oară după mult timp când producătorii nu au putut satisface cererea. 

“Astfel, a fost imposibil să facem planificări bugetare și a fost nevoie să renunțăm la a mai urmări un indice de stoc. A trebuit să urmăm paradigma mărcilor premium, care se concentrează pe comenzi fabricate și nu pe stocuri, pentru a asigura continuitatea activității afacerii.” În acest sens, el adaugă “cu o certitudine de 100%“ că vor exista majorări de preț ale automobilelor. “Procentul de creștere al acestora va fi de minimum 10%. Nu văd să se schimbe ceva atât de repede încât să revenim la normal.“ 

Totodată, oficialul Trust Motors declară că problema principală a dealerilor de mașini este legată de incertitudinea garantării prețului. “În contextul în care materia primă își schimbă prețul de la zi la zi, garantarea prețului neschimbat al mașinilor pe care le vinzi devine o incertitudine tot mai mare. Cu toții am reușit să protejăm consumatorul final și nu stiu dacă va fi posibil acest lucru în viitorul apropiat, prin păstrarea prețului constant de până acum.“ 

În retrospectivă, cu toate că perioada pandemiei a venit cu multiple insecurități pentru companie, Andrei Duică consideră că Peugeot a avut rezultate extrem de bune, cu o creștere de 16% a cotei de piață și volume ridicate la înmatriculări. “Citroen a urmat același trend și a crescut cu 30% în vânzări, pe fondul unei scăderi generale a pieței auto de 2% în decursul anului trecut. Totodată, am înregistrat o creștere de 90% a marcii DS.” El concluzionează că cele trei mărci au adus nu doar o stabilitate financiară, ci și o evoluție spectaculoasă, iar atenția se îndreaptă către consolidarea mărcii Opel, intrată în portofoliul importatorului la finalul anului 2020. 

Există semne de optimism, venite din partea clienților de flote, care, în ciuda situației generale, aleg în continuare să facă achiziții importante de mașini. După spusele lui Andrei Duică, “clienții mari de flotă sunt foarte îngrijorați de creșterile de preț și vor face achizițiile în prima parte a anului.“ În  acest context, Trust Motors urmărește o  creștere de 20% la toate mărcile sale.