FacebookTwitterLinkedIn

Fie că este vorba despre sala de așteptare a unui cabinet medical, a unei firme de avocatură sau a unui salon de înfrumusețare, acest tip de spațiu trebuie să ofere confort și o atmosferă primitoare.

Așteptarea nu este plăcută pentru nimeni, mai ales în cazurile în care programările se decalează și clienții sau pacienții sunt nevoiți să stea mai mult decât plănuiau.

De aceea, dacă urmează să amenajezi o sală de așteptare și nu știi de unde să începi, sfaturile de mai jos te vor ajuta, cu siguranță, să iei cele mai bune decizii și să creezi un mediu relaxant, plăcut și confortabil.

Iată cum să pregătești o sală de așteptare profi și primitoare!

1. Alege canapele și fotolii confortabile

Indiferent care este timpul de așteptare, clienții trebuie să aibă parte de confort sporit. Sala intermediară este primul loc pe care clienții sau pacienții îl văd, ceea ce înseamnă că părerea lor generală va fi puternic influențată de experiența avută acolo.

Așadar, investește în canapele și fotolii comode. De exemplu, nimic nu poate egala confortul pe care îl oferă un fotoliu puf de calitate. Acesta creează o atmosferă familiară și primitoare, spre deosebire de scaunele rigide și fără personalitate, pe care este recomandat să le eviți cu desăvârșire.

2. Alege o paletă de culori blânde și liniștitoare

De multe ori, așteptarea poate provoca anxietate și neliniște, mai ales dacă este vorba despre un cabinet medical. Stările negative pot fi ameliorate sau chiar înlăturate complet prin amenajarea unui spațiu care induce o stare de relaxare și o atitudine pozitivă.

Poți crea acest efect în sala de așteptare amenajând-o în nuanțe precum crem, piersică, galben și oranj. Psihologia culorilor spune că aceste tonuri induc fericire, încredere și bună dispoziție.

De asemenea, nuanțele de albastru calmează profund și induc stări de relaxare, așa că le poți folosi și pe acestea, în funcție de specificul locului pe care îl amenajezi.

3. Amenajează un colț de entertainment

Unele persoane preferă să aștepte pur și simplu, însă majoritatea caută o sursă de entertainment imediat ce se așează.

De aceea, pentru a face timpul de așteptare mai plăcut pentru clienți sau pacienți, include în sală o mică bibliotecă sau un corp de mobilier cu rafturi. Așează, pe categorii, diverse reviste, cărți, broșuri și cataloage. Asigură-te că acestea sunt mereu de actualitate.

4. Include muzică de fundal, însă nu exagera

Muzica ambientală poate fi o idee excelentă pentru o sală de așteptare. Aceasta poate induce o stare de calmitate, de relaxare și o atitudine pozitivă. Poți pune un playlist în surdină, însă ai grijă ca volumul să nu fie prea mare, iar piesele muzicale să nu fie prea ritmate. În caz contrar, vei obține efectul invers: clienții sau pacienții vor simți o stare de agitație sau vor deveni irascibili.

5. Pune accentul pe intimitate și confidențialitate

Atunci când un pacient sau un client își așteaptă rândul la programare, poate fi extrem de inconfortabil ca acesta să audă conversațiile din cabinet sau din camera principală. Acesta poate auzi detalii confidențiale ale altor persoane sau poate fi expus la informații care să îi creeze anxietate.

În plus, observând lipsa de intimitate a celor din interior, persoana care așteaptă își va imagina că și intimitatea sa va fi încălcată, odată ce intră în spațiul principal.

Așadar, izolează fonic sala de așteptare sau ai grijă ca ușile să fie mereu închise. Este un detaliu esențial pentru liniștea și confortul pacienților sau clienților tăi!

În final, dacă vei pune în practică toate recomandările de mai sus, sala ta de așteptare va deveni un loc primitor și plăcut, care va oferi clienților liniște, relaxare și încredere.