FacebookTwitterLinkedIn

Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

În aceste momente dificile, grija noastră se îndreapta atât către  profesioniștii  noștri, colegi farmaciști și asistenți, care fac față cu bine și răspund nevoilor pacienților, dar și către pacienții farmaciilor Catena.

Ținând cont de contextul actual al sănătății la nivel național este foarte important să prevenim, să respectăm și să îmbunătățim măsurile de igienă, așa cum recomandă Organizația Mondială a Sănătății și autoritățile locale.

Suntem foarte preocupați pentru a găsi cele mai bune echipamente și măsuri de protecție pentru colegii noștri. De asemenea, ne-am asigurat să deținem în permanență necesarul adecvat de materiale de igienă și curățenie – săpun, produse de curățenie pe bază de alcool sau clor, prosoape de hârtie – și că, împreună cu personalul auxiliar de curățenie, să se efectueze toate operațiunile necesare, în mod frecvent, pentru a igieniza corespunzator spațiile. Se au în vedere, în special, însă fără limitare la acestea, suprafețele de contact direct: mese, scaune, clanțe de de uși, calculatoare, imprimante, case de marcat etc.

Am limitat în farmacii spațiul de așteptare față de personalul nostru, dar și între pacienți, la cel puțin 1 metru,  respectând recomandările autorităților. De asemenea, pentru protecția profesioniștilor noștri, am început montarea de panouri de protecție în fața fiecărui  post de vânzare.

Care sunt masurile pe care compania dvs le-a luat in sprijinul angajatilor de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?

Așa cum spuneam, siguranța angajaților și a clienților este prioritară pentru noi. În paralel cu măsuri de protecție și igienizare a spațiilor de lucru și de interacțiune cu publicul, am implementat deja soluții care țin de flexibilizarea muncii, astfel încat o parte a angajatilor din departamentele care nu țin de munca în farmacii să poată lucra de acasă. În farmacii, în aceste zile, fluxul de pacienți este mărit, dar profesioniștii noștri sunt pregătiți să răspundă nevoilor acestora cu empatie și răbdare. Farmaciștii Catena acționează și gândesc responsabil.

Care ar fi masurile guvernamentale ce ar trebui luate in urmatoarea perioada de timp pentru a atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activitatii din sectorul in care activati.

Considerăm că autoritățile și mediul de afaceri trebuie să aibă o abordare în trei dimensiuni: păstrarea echilibrelor socio-economice și fiscal-bugetare, acțiuni concrete în privința sprijinirii celor mai afectate și importante sectoare și etapizarea acestora într-o matrice de risc, astfel încat ele să fie prioritizate în funcție de modul în care evoluează situația din economie.

Este imperios necesară asigurarea în cel mai scurt timp posibil și în cantități corespunzatoare a surselor de aprovizionare pentru completarea stocurilor de dezinfectanți, mănuși, măști de protecție etc, fie prin alocare directă, fie prin indicarea unor furnizori în masură să asigure necesarul la parametrii ceruți.

Care sunt scenariile posibile pe care le vedeti pentru business-ul dvs daca epidemia continua si/sau ia amploare? Dar pentru intreaga economie romaneasca?

Pentru domeniul în care activăm este foarte important accesul pacienților la medicamentele de care au aceștia nevoie. O primă măsură luată de autorități este interzicerea exporturilor de medicamente, asigurând astfel cantități mai mari pentru nevoile locale.

Cum credeti ca ati putea ajuta comunitatea – sociala si/sau de business?

Prin specificul activității noastre și prin dăruirea de care am dat dovadă pe perioada celor 20 de ani de activitate a Catena, vom face tot posibilul să rămânem stâlpi de normalitate în comunitățile locale și să fim alături de toți factorii implicați pentru a putea opri răspandirea acestui virus. Credem foarte mult în cercetătorii și profesioniștii implicați în dezvoltarea unor produse care pot ține sub control virusul și considerăm că economia trebuie să primeacă resursele necesare pentru a menține în funcțiune motoarele.

Lanţul de farmacii Catena a donat 100.000 de euro către fondul de urgenţă pentru susţinerea sistemului medical românesc, înfiinţat la iniţiativa Organizaţiei Salvaţi Copiii România. Crearea acestui fond are drept scop îmbunătăţirea asistenţei medicale în cadrul secţiilor de primiri urgenţe, de pediatrie şi de terapie intensivă nou-născuţi ale mai multor spitale din ţară, pe fondul actualei crize declanşate de pandemia provocată de noul coronavirus.

Catena este prima companie care se alătură acestui demers al Organizaţiei Salvaţi Copiii, dorind să fie aproape de persoanele cele mai vulnerabile în lupta cu COVID-19: cadrele medicale şi angajaţii din sistemul sanitar. Cu banii colectaţi în acest fond vor fi achiziţionate echipamente de protecţie, măşti, aparatură medicală de urgenţă, dezinfectanţi şi articole sanitare, dar şi teste de depistare a noului coronavirus.

În contul special aferent fondului de urgență deschis de Salvati Copiii, RO43RNCB0071011434790083, vor fi centralizate contribuțiile companiilor și ale tuturor celor care doresc și pot să sprijine întărirea sistemului medical românesc, în această perioadă dificilă pentru întreaga populație, dar mai ales pentru cei aflați direct în prima linie a luptei cu pandemia.