FacebookTwitterLinkedIn

Alina Ceușan, fondatoarea platformei Retro Future, este antreprenor, creator de conținut de top și una dintre cele mai relevante prezențe online din zona de fashion & beauty. Ea consideră că internetul poate fi o putere pentru a face bine în lume.

Forbes: Care este premiul cel mai apropiat de sufletul tău și ce reprezintă pentru tine premiile obținute pentru activitatea ta de blogger?

Alina Ceușan: Avem o listă foarte mare de premii și mă bucur că aceste distincții reprezintă confirmarea că ceea ce facem noi în online trece dincolo de ecran.

Premiul meu preferat și care îmi încununează activitatea pe care am avut-o în online în ultimii ani este Digital Diva of the Year de la Avon, cu siguranță, în anul 2012.

Îmi amintesc cu drag și de primul premiu pe care l-am obținut, People’s Choice, tot la aceeași gală, Digital Divas by Avon. A fost primul moment în care am simțit că ceea ce fac eu în online are un curs și lucrurile se îndreaptă acolo unde trebuie. Se întâmpla la abia șase luni după ce deschisesem blogul.

După aceasta, au urmat numeroase premiile care țin de revista Elle și le sunt recunoscătoare, în primul rând, celor din comunitatea mea online pentru că sunt alături de mine, pentru că fără ei nu s-ar fi întâmplat aceste premii, dar și celor care m-au considerat și m-au nominalizat de-a lungul timpului la atât de multe premii.

Forbes: Cum te-ai bucurat când ai luat primul premiu și cum te-ai bucurat la ultimul premiul de până acum?

Alina Ceușan: M-am bucurat foarte tare, în primul rând, pentru nominalizare, la început, și în continuare fiecare nominalizare mă onorează și mă măgulește. Acest prim premiu pe care l-am obținut în 2012 a venit ca o confirmare că ceea ce fac este bine.

Mai departe, fiecare premiu obținut înseamnă că ne îndreptăm în direcția bună. Mă bucură foarte mult că lucrurile prind contur și se conturează foarte frumos în zona de online din România.

E frumos să vezi că ceea ce făceam noi la început și ne consideram pionieri ai acestui domeniu, acum devine o meserie în… nomenclatorul de meserii (râde).

Cu siguranță, și pe partea de business s-a văzut un interes după fiecare nou premiu câștigat. Noi colaborări au venit după fiecare gală de premiere.

Mi se pare absolut normal, până la urmă, ca un nume care este recunoscut în industrie să urce în topul preferințelor acestor clienți.

Comunitatea online, bineînțeles, este cea care te aplaudă, te susține și se bucură alături de tine. Fanii mei sunt chiar parte din această călătorie a mea în online, care se desfășoară de mai bine de 10 ani. Ei se bucură de fiecare dată când câștig un alt premiu.

CARTE DE VIZITĂ

Cu o comunitate de aproape 1 milion de urmăritori pe Instagram, peste 300.000 de fani pe Facebook, peste 135.000 de abonați pe YouTube, Alina Ceușan a devenit în scurt timp un reper în online-ul românesc, colaborând cu branduri locale și internaționale și devenind un adevarat fashion icon.

Pe lângă colecțiile capsulă pe care le-a lansat cu branduri românești, Alina Ceușan a creat „INFSD” împreună cu Carmen Grebenișan, un brand de costume de baie pentru personalități puternice și atipice, brand purtat de artiști și influenceri români și femei din întreaga lume.

Anul trecut, Alina Ceușan a lansat RETRO FUTURE, un brand de fashion și designer multi-market, o platformă care reunește designeri și branduri românești, dar și piese create de brandul RF.

Alina este unul dintre cei mai premiați și apreciați creatori de conținut, obținând ani de distincții precum: Best Fashion Blog la ELLE Style Awards, Best Content Creator by TokHit, Isucces Gala Cannes Online Antrepreneur Award, Online Antrepreneur of the Year @ The Artist Awards, Best Fashion Bloge @ Elle Blogging Awards, Best Lifestyle Influencer la ELLE Blogging Awards, Premiile People’s Choice la Digital Divas, Digital Diva of the Year și multe altele.

Forbes: Care este rolul tău de blogger și influencer? Cu alte cuvinte, de ce blogger și influencer?

Alina Ceușan: În momentul în care am început să fac ceea ce fac și în ziua de azi, cu tot ce ține de online, m-am gândit cum aș putea să inspir oamenii să vadă partea frumoasă a vieții. Pentru că sunt părți care nu sunt atât de frumoase și atât de plăcute, dar de fiecare dată și în orice situație există și acea parte frumoasă a vieții pe care o poți vedea, dacă deschizi ochii și dacă ești prezent.

Verbul „a fi prezent” și timpul prezent au fost foarte importante pentru mine, în toată această călătorie în online. La început, aveam această acuratețe jurnalistică: plecam de la un eveniment și mă apucam de scris pentru a fi prima care scrie despre acel eveniment. Prima, firește, nu înaintea jurnaliștilor de meserie… (Zâmbește.) Prima din breasla mea de bloggeri.

În continuare, este o caracteristică foarte importantă în online ca tu să explici foarte rapid ce se întâmplă. Cred că din această cauză lumea mă urmărește și ne urmărește în blogosferă și online.

La început, nu exista ideea de a influența, neapărat, lumea. M-am inspirat din bloguri de modă și frumusețe din străinătate, care aveau câțiva pași înaintea noastră. În momentul de față, pot să spun: da, influențăm și sper că influențăm în mod pozitiv.

Sunt foarte multe campanii de CSR în care ne implicăm, sunt foarte multe direcții în care încerc să fiu activă și încerc să folosesc vocea din online și s-o „împrumut” altora, care nu au neapărat această putere.

Avem această datorie să facem bine, ca oameni de online și ca influenceri, dincolo de acest rol de model care ți se atribuie vrând-nevrând. Internetul poate fi folosit ca o putere de a face bine. Dacă vedem astfel, trebuie să înțelegem că nu contează doar să ai un număr de urmăritori pentru a share-ui și pentru a ajuta o campanie.

Nu contează că ai 30 de oameni, 300.000 sau 3 milioane de oameni. Important este să te implici. Oricât de mic ți se pare pasul respectiv, poate că pentru alții înseamnă foarte, foarte mult. Niciodată nu știi de unde „sare iepurele”!

Forbes: Care sunt motivele pentru care ai fondat platforma de retail Retro Future?

Alina Ceușan: Acesta este al doilea pas în cariera mea de antreprenor. Primul a fost brandul „INFSD” pe care l-am creat împreună cu Carmen Grebenișan, cea mai bună prietenă a mea.

Apoi, mi-am dorit foarte mult un spațiu în online unde să adun toate lucrurile mele preferate, toate produsele favorite din industria de beauty și toți designerii mei preferați din România.

În această platformă online găsești cele mai cool item de la cosmetice și produse pentru îngrijirea tenului până la articole pentru casă și modă, accesorii, pantofi, ș.a.m.d.

Acest business a pornit dintr-o nevoie și dintr-o cerere. Fiind creator de conținut, am avut parte de un altfel de research, pe care îl recomand celor care vor să-și deschidă un nou brand ca să vadă care este cererea de pe piață.

Eu am luta toate aceste întrebări din inbox-ul meu, de pe Instagram, de pe Facebook, de pe toate platformele de socializare: toate repetau aceeași întrebare – ce ruj roșu porți astăzi?, de unde este cămașa de pe tine?, unde găsim acești pantofi?

Aceste întrebări se repetau. Bineînțeles, ca orice femeie pasionată de zona de modă și frumusețe, mi s-a părut un pas normal de a trece din zona de creator de conținut de online către zona de business și antreprenoriat, dar care înglobează și această parte de modă și frumusețe.

Publicul-țintă vizat de Retro Future este reprezentat de Millennials, dar și baby boomers, ca să spun așa, undeva între 18 și 44 de ani. Se suprapune foarte bine și cu publicul-țintă pe care îl am pe profilurile mele de social media.

Este genul de public tânăr în gândire, este efervescent, investește, în primul rând în propria-i persoană, în călătorii, investește în a învăța contant, și este genul de persoană care mereu vede partea plină a paharului.

Urmărește integral interviul pe pagina de Facebook a revistei Forbes România