FacebookTwitterLinkedIn

Adaptarea pachetelor de vacanță și a serviciilor incluse în acestea și destinațiile unice reintroduse în portofoliu au pus pe picioare afacerile din industria locală a turismului.

Deși catalogat ca fiind un an plin de provocări, 2021 a adus reprezentanților agenției de turism Eturia o creștere substanțială în comparație cu anul pre-pandemic 2019.

„A fost un an plin de provocări pentru noi, an în care am lucrat sub presiunea schimbărilor de ultim moment ale condițiilor de călătorie din fiecare țară în care oferim vacanțe. A trebuit să ne reinventăm de mai multe ori. Dar suntem bucuroși că am reușit să obținem o cifră de afaceri mai mare cu 35% față de anul 2019. Operațional, cifra de afaceri este de 15 milioane euro. Pentru 2022, ne propunem o creștere la 18 milioane euro”, declară Sorin Stoica, CEO Eturia.

În cifre, anul trecut, 45% dintre clienții Eturia au ales să călătorească cu zboruri charter, respectiv 55% au preferat companiile de linie.

Potrivit reprezentanților companiei de turism, cele mai vândute vacanțe în 2021 au fost cele cu zbor charter, iar vedeta anului ca destinație a fost Maldive.

În ceea ce privește 2022, cele mai populare vacanțe la acest moment pentru primavară și vară, susțin oficialii Eturia, sunt în destinații precum Maldive, Mauritius, Seychelles, Cuba, Mexic, Republica Dominicană, Sri Lanka, Jamaica, Tanzania, Kenya, Peru, Iordania, Ras al-Khaimah și Maroc.

Pe parcursul anului 2022, Sorin Stoica, CEO-ul Eturia prevede că tarifele pentru vacanțe vor crește substanțial pe fondul relaxării restricțiilor la nivel mondial.

„Ne așteptăm la o creștere generală a prețurilor vacanțelor chiar cu 20-25% față de anul 2021. Cum noi destinații râvnite se vor deschide, cum restricțiile se vor relaxa, toate piețele mari ale lumii își vor trimite turiștii în vacanțe. Acest lucru va duce la o creștere de tarife – în special în sezoanele de vârf – și la o lipsă de disponibilitate la hotelurile de calitate – acestea își vor epuiza primele locurile”, a explicat Sorin Stoica.

Fondată în anul 2007, agenția de turism Eturia a  înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 15 milioane de euro.