Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Afrodita Blasius: „Dacă înțelegi ce-l motivează și îl ajuți să obțină ceea ce își dorește, poate fi un client fericit”

-Afrodita-Blasius.jpg
Să dăm „cărțile pe față” și să vorbim despre clienții publicitari, cu bune și cu rele! Așa cum îi văd oamenii de publicitate. În fond, ce vor publicitarii de la clienții? Nu numai bugete mai mari. Vor și altceva. Aflați mai jos!

Afrodita Blasius, Managing Partner Bridge Communication

Forbes: Care este atitudinea dvs, în general, față de clienții publicitari?

Afrodita Blasius: Pot să povestesc doar despre atitudinea față de clienții noștri. De fapt, sunt două tipuri de clienți: clientul – compania pentru care lucrăm și clientul – omul cu care încercăm să formăm un parteneriat.

Clientul – compania este cel care are întotdeauna dreptate. Pentru rezultatele lui transpirăm, gândim și creăm campanii și branduri. Și încercăm să aflăm cât mai multe despre acest client, să-i vedem casa și fabrica, să-i încercăm produsele, să-i cunoaștem și să-i înțelegem dușmanii și consumatorii, pentru a-l crește cât mai mult și mai bine cu putiință.

Cât despre clientul – om, încercăm să cunoaștem omul din spatele job-ului, să-l înțelegem, să construim legături bazate pe încredere și respect. Și asta se poate întâmpla doar dacă ești și stai vertical, și mai spui din când în când: „cred că aici nu ai dreptate", urmat desigur de câteva argumente. Este un exercițiu din care, de cele mai multe ori, ne alegem cu prieteni.

Creația bazată pe un solid fundament strategic este punctul nostru forte și nu poți construi strategic dând tot timpul dreptate clientului.  

Forbes: Încercați să faceți un „portret robot” al clientului publicitar de pe piața românească?

Afrodita Blasius: Ar fi nedrept să avem un portret robot. E ca și cum ai sustine că există un singur profil de consumator. Sau că noi, publicitarii, suntem toți la fel. (Râde.)

Am întâlnit în cei 20 de ani de publicitate foarte multe tipuri de clienți. Curajoși și temători, curioși și atotștiutori, autohtoni și cosmopoliți, deschiși și obtuzi, determinați și nehotărâți, optimiști și pesimiști, creativi și analitici și pot continua aici multă vreme…

Dar am văzut în fiecare client pe care l-am întâlnit o dorință de a reuși, de a crește, de a avea un brand solid, de a obține la sfârșitul anului ce și-a propus.

Și dacă înțelegi ce-l motivează și îl ajuți să obțină ceea ce își dorește, poate fi un client fericit.

Forbes: Cel mai bun client este cel care plătește la timp, conform contractului?

Afrodita Blasius: Ai zice prin extensie că orice agenție care livrează la timp este cea mai bună agenție. Dar există alte criterii, nu? Așa, un client ce plătește la timp este un client bun. Nu neapărat cel mai bun. Dacă are alte calități, poate fi cel mai bun și dacă întârzie cu plata și te anunță din timp.

Forbes: Ați luat „țeapă” de la vreun client? (n-a plătit, a furat proiectul propus de dvs, etc)

Afrodita Blasius: Să spunem că avem un client care încă întârzie cu plata și nu ne-a anunțat.

Forbes: Care este viziunea dumneavoastră despre clientul ideal?

Afrodita Blasius: Mi-ar plăcea să fim agenția ideală, perfectă, care să tânjească dupa clienți ideali. Așa că mai degrabă zărim o agenție ideală, departe, în zare, și să pornim la drum către ea.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii