FacebookTwitterLinkedIn

În primele șase luni ale anului 2023, compania Antibiotice a înregistrat o creștere importantă a cifrei de afaceri obținute din vânzările pe piața internă și piețele internaționale, în valoare de 67,2 milioane lei, ajungând la nivelul de 315,9 milioane lei, cu 27 % mai mare comparativ cu perioada similară a anului precedent.

Pe piața internă, creșterea înregistrată este de 27,8% (de la valoarea de 153,4 milioane lei în semestrul I din 2022, la 196 milioane lei la 30 iunie 2023).

Saltul afacerilor pe piețele internaționale este reprezentat de o creștere cu 25,7% (de la 95,3 milioane lei, în perioada similară din 2022, la 119,8 milioane lei la semestrul I din 2023).

La finalul semestrului I anul 2023, Antibiotice a realizat un profit net de 62 milioane comparativ cu valoarea obținută în perioada similară a anului precedent (33,9 milioane lei), ca efect coroborat al:

  • optimizării structurii de vânzare în piața internă a claselor antiinfecțioase de uz sistemic (creșterea în consum cu 29%) și preparate dermatologice (creștere cu 14%, determinată de prețul superior de valorificare);
  • renegocierea parteneriatelor cu distribuitorii, pe fiecare segment de piață – hospital, lanțuri naționale, minilanțuri și farmacii independente, în scopul îmbunătățirii cotei de piață și a profitabilității;
  • creșterii vânzărilor în piața internațională într-o structură ce a generat o profitabilitate superioară cu 76%;
  • reducerea cu 13% a cheltuielilor cu materii prime și a cheltuielilor cu energia electrică, gazele naturale prin optimizarea consumurilor, a prețurilor și tarifelor acestora;

Creștere cu 27,8% a cifrei de afaceri obținute pe piața internă

În primul semestru al anului 2023 a fost redefinit modul de lucru cu distribuitorii și lanțurile naționale din România, în strânsă corelație cu potențialul de vânzare al fiecărui produs raportat la segmentele de piață și potențialul de vânzare al fiecărui partener.

Astfel, în primele 6 luni, Antibiotice a realizat o cifră de afaceri de 196 milioane lei, în creștere cu 27,8% comparativ cu perioada similară a anului precedent.

În acest fel, s-au consolidat vânzările de antiinfecțioase de uz sistemic (+29% creștere a vânzărilor), dezvoltând în același timp și clasele terapeutice unde deține poziții importante în piața internă: preparate dermatologice (+14%), sistem cardiovascular (+5%) și tract digestiv (+23%).

Pe segmentul vânzărilor către spitale (Hospital), unde Antibiotice este recunoscută ca principal furnizor de medicamente antiinfecțioase, în primele șase luni ale anului, vânzările au înregistrat o creștere valorică cu 14,2%, ( de la 66,1 milioane lei în semestrul I 2022, la 75,4 milioane lei în același semestru din 2023).

Pe segmentul lanțuri naționale, valoarea vânzărilor a crescut cu 14,3% în primul semestru din 2023 față de aceeași perioadă din anul precedent (de la 54 milioane lei la 61,7 milioane lei) iar vânzările prin farmaciile independente și minilanțuri s-au majorat în primul semestru al anului 2023 cu 27,9% (de la 94,1 milioane lei în semestru I din 2022, la 120,3 milioane lei în semestru I 2023).

În România, Antibiotice este lider cantitativ pe forma farmaceutică unguente (20,9%), supozitoare și ovule (36,1%) și pulberi injectabile (56,3%) și lider valoric pe segmentul medicamentelor generice cu prescripție și non-RX comercializate în spitale, cu o cotă de piață de 13,9%. (sursa CEGEDIM)

Creșterea vânzărilor a fost determinată, deopotrivă, de consumul crescut pe portofoliul de produse antiinfecțioase și cele pentru răceală și gripă, precum și de atragerea a noi produse în portofoliu și consolidarea prezenței în piață pentru medicamente fără prescripție medicală, precum gama Fluxiv®, Saliform®, Clafen® Rapid, gama Simbiflora® .