Cautare




, Contributor

500 miliardari |
|

Adrian şi Neculai Mihai

Adrian si Neculai Mihai.jpg
Avere: 54-55 milioane de euro Reşedinţă: Bucureşti Domeniu: curierat rapid

Nimeni nu ar fi putut anticipa în urmă cu 12 ani parcursul businessului Fan Courier, companie deţinută de fraţii Adrian şi Neculai Mihai (80%) şi Felix Pătrăşcanu (20%). De la momentul în care întreaga „flotă“ a firmei de curierat, adică o maşină, s-a răsturnat, după cum povestesc amuzaţi cei doi fraţi, Fan Courier a ajuns la un parc auto de 1.500 de maşini şi 60.000 de expediţii zilnice, lucruri care le-au asigurat celor trei parteneri o creştere de 10% a afacerilor într-un an de criză.

Au avut noroc, în contextul în care piaţa de curierat a scăzut în ultimul an cu peste 20% comparativ cu creşterile-record de până în 2008, de 30-40%. La începutul lui 2009, cei trei parteneri luaseră în calcul trei variante pentru derularea afacerilor: scăderea rulajului faţă de 2008, menţinerea încasărilor la acelaşi nivel şi o creştere de 10-15%. „În funcţie de ce se întâmpla, trebuia să acţionăm în consecinţă. La scenariul pesimist urmau reduceri de personal. Din fericire pentru noi, am mers pe scenariul optimist, am avut o creştere de 8,9%-10%. Asta a însemnat că nu a trebuit să facem concedieri şi ne-am păstrat aceeaşi echipă“, spune entuziasmat Adrian Mihai, Business Development Manager în cadrul Fan Courier. La fel de entuziasmat este şi atunci când vorbeşte despre investiţiile companiei. Cea mai importantă, de 15 milioane de euro, a fost alocată pentru realizarea unui nou sediu, care va fi inaugurat în septembrie pe Șoseaua de Centură. Odată cu această investiție, care constă şi în aducerea unei benzi performante de sortare („prima din România“, după cum ţine să precizeze plin de mândrie Neculai Mihai, General Manager al Fan Courier), şi dacă piața va continua să se dezvolte după ce trece de hopul crizei, Fan Courier va putea sorta 17.000 de colete pe oră, față de 9.000 câte sortează în prezent.

O altă investiție finalizată recent, de două milioane de euro, a fost pentru introducerea serviciului Self AWB, oferit gratuit clienților, care pot urmări traseul coletelor, de la expedi-ere până la destinație. Cu asemenea planuri, celor doi fraţi nici nu le stă gândul la o posibilă ieşire din acţionariatul firmei. „Avem proiecte pentru cel puţin încă un an. Noi am făcut businessul pentru a fi o afacere de familie“, afirmă cu tărie Neculai Mihai. Fratele său mai mic ţine să îi dea replica: „Acum, dacă vine cineva şi ne oferă o sumă mare, poate vindem“, glumeşte Adrian Mihai.

Mai în glumă, mai în serios, dacă ar trebui să o ia de la capăt, Adrian este singurul care nu ar mai intra în acest business. „Depinzi de foarte mulţi factori, ai foarte multe solicitări şi este foarte greu ca într-o zi să nu ai din 20.000 de clienţi unul care să nu fie supărat“, precizează el. Pe de altă parte, Neculai spune că nu poate rezista mai mult de trei zile departe de firmă şi îşi întreabă gânditor fratele, însă fără a aştepta neapărat un răspuns… „Chiar aşa, ce ai face?!“.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii