Cautare




, Contributor

I am a Breaking News Editor, with a focus on covering important IT& C and Energy news. Have a news tip? DMs are open on Instagram @georgiana1costea or drop me an email at georgiana.costea@forbes.ro

Summer Plans 2021 |
|

Adrian Dragomir, Fondator Termene.ro: “Este foarte greu să dezvolți un business competitiv fără să ai în spate o componentă de tehnologie”

Dacă în alte veri tema principală de discuții din comunitatea de business viza rutina și destinațiile de vacanță, de această dată, Forbes România i-a provocat pe cei mai cunoscuți jucători din mediul de afaceri local să răspundă unui scurt chestionar, într-un context special, în care vara lui 2021 ar trebui să reprezinte o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Adrian-Dragomir-co-fondator-Termene.ro

 

Vacanță pentru business

Din punctul meu de vedere, ca antreprenor, un business nu-și poate lua concediu sau vacanță pentru că are o datorie fundamentală față de clienți, de a livra tot timpul, constant, produsele și serviciile pe care s-a angajat că le va livra. Iar în cazul specific al Termene.ro, cu atât mai mult nu putem discuta despre o vacanță pentru business ca atare. Bineînțeles, colegii noștri își iau concedii atunci când au nevoie. Diferența față de anul trecut este că, într-adevăr, în prezent se simte nevoia de HOLIDAY REVENGE, o nevoie acută de relaxare și de a pleca în concedii, mai ales în perspectiva toamnei, cu un foarte posibil val 4 al pandemiei.

Certitudini și predictibilitate

Anul acesta, oportunitățile de creștere pentru noi au venit din zona enterprise, sectorul companiilor mari și foarte mari. Am primit cereri numeroase pentru a dezvolta automatizări, să livrăm date prin sistemul nostru API și să standardizăm informațiile despre companiile din Români. Este o piață pe care o cunoaștem bine și în care am crescut foarte mult, astfel încât este necesar să alocăm resurse suplimentare spre zona enterprise.

Alte oportunități de creștere vin din baza de utilizatori ai companiei: avem peste 2000 de clienți plătitori astăzi, dintre cele peste 80.000 de companii care folosesc platforma Termene.ro. Numărul utilizatorilor și al clienților înregistrează o creștere constantă în prezent. Cel mai mult ne bucură faptul că avem rată de retenție a clienților de peste 90%.

Din păcate, businessul românesc a suferit în mod constant de lipsa de predictibilitate în ultimii 30 de ani. Predictibilitatea lipsește, în primul rând, din cauza schimbărilor legislative frecvente, apoi din cauza lipsei educației antreprenorilor români. Nu putem să vorbim încă despre predictibilitate pentru mediul de afaceri întrucât majoritatea antreprenorilor români aleg să facă această activitate din dorința de a face bani peste noapte. Business-urile se construiesc greu, încet și cu o viziune pe termen lung, de cel puțin 3 ani, ca să ajungi cu un business la maturitate. Iar acest lucru îi dă înapoi pe foarte mulți dintre colegii noștri antreprenori sau îi determină să ia decizii greșite la început de drum, fără să înțeleagă perspectiva afacerii pe termen lung.

În ceea ce privește industria tech, da, există o predictibilitate, și activăm într-o industrie în creștere. Acest ritm de creștere va accelera în următorii ani și, în același timp, va crește cererea pentru programatori de tehnologie foarte buni. Deja este foarte greu să dezvolți un business competitiv fără să ai în spate componenta de tehnologie, iar în anii următori va fi dificil chiar fără o componentă de Machine Learning și de inteligență artificială, concepte care își fac loc în viața noastră tot mai des.

Îngrijorări

Îngrijorarea principală este generată de valul masiv de concedii pe care îl vedem în businessul din România. Se simte la nivelul companiilor o dorință de a-și petrece timp liber, de a ieși, vedem efectul cumulativ al restricțiilor de anul trecut. Din punct de vedere uman, ne bucurăm pentru colegii noștri antreprenori că și-au luat concedii, că se relaxează și sperăm că vor reveni cu forțe proaspete toamna aceasta.

Planuri de business

Finalul anului 2021 va însemna pentru Termene.ro dezvoltarea și lansarea unor module noi pentru care am investit resurse suplimentare, iar echipa noastră a muncit mai mult de un an de zile. Pe lângă asta, ne concentrăm pe consolidarea bazei de clienți, actualizarea platformei și îmbunătățirea funcționalităților din platformă și ne pregătim pentru 2022, anul în care ne dorim să devenim cel mai mare jucător, la nivel de utilizatori și număr de clienți, pe piața serviciilor de Business Intelligence din România.

Vacanță în țară sau străinătate

Pe parcursul anului 2021 am fost plecați în călătorii destul de des, am căutat să îmbinăm deplasările de business cu relaxarea, acolo unde s-a putut, chiar dacă nu cred în ideea de multe vacanțe în viața un antreprenor. Totuși, voi pleca în Spania 10 zile pentru un curs de management și voi încerca în aceste zile să mă și relaxez, iar în septembrie voi merge într-un concediu cu familia în Turcia.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii