Antreprenorii independenți din Republica Moldova trebuie să achite aproape 8 milioane de lei sub formă de impozit unic pentru veniturile obținute în septembrie. Serviciul Fiscal de Stat (SFS) a expediat 4.235 de avize de plată, iar contribuabilii trebuie să efectueze plățile până la 26 octombrie.
Suma totală a impozitului unic calculat pentru luna septembrie este de aproximativ 7,98 milioane de lei, în creștere cu 17,33% față de luna precedentă. Veniturile declarate de antreprenorii independenți au depășit 53,12 milioane de lei, potrivit datelor prezentate de SFS.
Cum pot fi consultate avizele de plată
Avizele au fost expediate la adresele de e-mail indicate de contribuabili la înregistrarea activității. Acestea pot fi consultate și în Cabinetul personal al contribuabilului sau prin intermediul aplicației EVO.
Fiscul recomandă freelancerilor să verifice sumele indicate înainte de efectuarea plății. În cazul în care au fost emise bonuri fiscale cu date incorecte, au fost restituite sume clienților pentru servicii sau au fost încasate în conturi bancare sume care nu au legătură cu activitatea independentă, contribuabilii pot solicita corectarea avizului la orice Direcție de deservire fiscală.
Impozitul unic poate fi achitat online prin intermediul platformei MPay, prin selectarea serviciului „Impozitul unic perceput de la antreprenorii independenți (freelanceri)”.
Peste 4.300 de antreprenori independenți, înregistrați la Fisc
Datele SFS arată că aproximativ 54,19% dintre antreprenorii independenți au înregistrat tranzacții prin conturile bancare destinate activității lor.
În același timp, 130 de contribuabili au utilizat echipamente de casă și de control conectate la sistemul de monitorizare electronică a vânzărilor. Încasările în numerar raportate prin aceste echipamente au fost de aproximativ 1,49 milioane de lei.
La data de 9 octombrie, în evidența Serviciului Fiscal de Stat figurau 4.335 de antreprenori independenți. Plățile aferente impozitului unic efectuate de aceștia însumau peste 33 de milioane de lei.
Ce impozit plătesc freelancerii
Potrivit regulilor comunicate de SFS, impozitul unic este de 15% pentru veniturile anuale de până la 1,2 milioane de lei. Pentru partea de venit care depășește acest plafon se aplică o cotă de 35%.
Antreprenorii independenți sunt îndemnați să verifice avizele și să achite obligațiile fiscale în termen, pentru a evita eventualele probleme legate de neachitarea impozitului.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
De asemenea, intră în comunitatea Forbes România de pe Facebook și urmărește cele mai importante știri, analize și noutăți din business-ul local și nu numai.