Indiferent că mizezi pe stilul conservator sau unul creativ, trebuie să dai dovadă de profesionalism în timpul programului de muncă. Imaginea ta profesională trebuie completată cu ținutele potrivite, fie că ocupi o poziție managerială sau una în care va trebui să intri în contact cu cei mai diverși clienți. Desigur, feminitatea nu trebuie ascunsă sub haine sobre sau lipsite de stil, însă trebuie să mizezi pe ținute mai formale, care să-ți evidențieze personalitatea și care să te ajute să obții o imagine elegantă și profesionistă.
În articolul următor ți-am pregătit un set de reguli esențiale de care să ții cont atunci când alegi următoarele ținute office. Iată cum poți deveni întruchiparea stilului la birou prin următoarele reguli de stil!
1. Lungimea fustelor și a rochiilor în zona genunchilor
Deși ținutele office acceptă piese vestimentare care să-ți scoată în evidență feminitatea și culori îndrăznețe, fustele și rochiile office trebuie să aibă o lungime adecvată. Prin urmare, una dintre cele mai importante reguli de stil în crearea ținutelor office este abordarea unor lungimi în zona genunchilor și sub aceștia, niciodată deasupra. Cu o fustă creion până la genunchi, o cămașă albă și o pereche de pantofi stiletto poți cuceri lumea din punct de vedere profesional.
2. Cămășile nu trebuie să fie decoltate
O altă regulă de stil importantă este cea a decolteului. În ținutele office, linia decolteului nu trebuie să coboare niciodată mai mult de 10 cm sub nivelul claviculei. O cămașă deschisă la primii doi nasturi poate contura un look profi, în timp ce un decolteu adânc poate face trimitere spre zona vulgarului. Fie că o asortezi la pantaloni și sacou, fie că alegi să o porți cu o rochie, indiferent de model, culoare sau material, cămașa nu trebuie să arate niciodată prea mult decolteu. De asemenea, îți recomandăm să eviți materialele transparente.
3. Jeanșii sunt acceptați doar dacă sunt însoțiți de alte piese formale
Jeanșii sunt acceptați în ținutele de birou atâta timp cât adaugi alte piese formale care să aducă un echilibru. De pildă, poți asorta jeanșii cu un sacou de inspirație masculină, pe sub care să adaugi o cămașă sau un top elegant, alături de o pereche de pantofi Oxford sau chiar pantofi stiletto. La fel de bine poți asorta și un alt element din sfera casual, precum o pereche de pantofi casual cu alte elemente mai formale, așa cum este o rochie office.
4. Imprimeurile și nuanțele puternice nu se regăsesc în ținutele office
Culorile alese pentru ținutele office nu trebuie să fie neapărat în tonuri plictisitoare de alb, negru sau bej, însă nici nu trebuie să exagerezi cu imprimeurile sau nuanțele puternice și contrastante. Oricât de mult ți-ai dori să pui accentul pe creativitate în combinarea pieselor vestimentare, biroul nu este locul potrivit pentru a te afișa astfel. De exemplu, o cămașă în dungi sau o fustă cu imprimeuri sunt mai mult decât suficiente pentru a obține un look stilat, dar și profi.
5. Accesoriile au la bază principiul „less is more”
Ținutele office nu sunt fanele accesoriilor în exces, tinzând mai mult spre caracteristicile minimalismului, al cărui motto este „less is more”. De pildă, poți accesoriza o cămașă închisă până-n gât cu un colier statement sau cu o pereche de cercei din perle. Nu exagera, însă, cu accesoriile!
Ținutele office presupun un echilibru între zona formală și zona care să-ți reprezinte cel mai bine personalitatea. Respectând regulile de stil menționate anterior, cu siguranță vei reuși să găsești acest echilibru și să ai cele mai cool și profi apariții la birou. Tu cu care dintre aceste reguli de stil rezonezi cel mai bine?