Gheorghe Iaciu – Acționar majoritar IMPACT DEVELOPER & CONTRACTOR
- Care sunt principalele obiective ale strategiei de business şi principalele realizări ale companiei dumneavoastră în acest an?
Impact Developer & Contractor a finalizat 500 de apartamente în cadrul Conceptului de Locuire LUXURIA Residence. Acest concept oferă condiții de locuire superioare, cu servicii integrate de concierge și facilități precum lounge și sală de sport. Modelul LUXURIA Residence va fi implementat și în Bulevardul Barbu Văcărescu și apoi și în marile orașe. Intrarea pe segmentul locuințelor de lux cu un proiect de referință în eficiență energetică, certificat BREEAM Excellent, setează noi standarde în domeniul de real estate din România. Obiectivul principal este de a ne îmbunătăți continuu și de a ne extinde cât mai mult la nivel național.
- Cum au evoluat principalele repere ale activității companei comparativ cu anul trecut și care sunt estimările pentru întreg anul?
Anul 2020 este anul solidarității în sănătate, dar și în afaceri. A trebuit să fim solidari în multe cazuri cu partenerii de afaceri și să acordăm facilități pentru a depăși situația de criză. Am fost proactivi și am reușit să avem pierderi minime. Cererea pe piață a crescut în trimestrul 3 și se pare că în cadrul grupului de companii vom avea un an mai bun decât 2019. Am implementat toate investițiile planificate, cu mici întârzieri.
- Care sunt previziunile privind activitatea companiei pe termen mediu?
În cadrul companiilor am prognozat investiții semnificative în domeniul rezidențial pe o perioadă de 4 ani în București, Iași, Constanța. Aceste investiții sunt în Conceptul de Locuire Greenfield și Conceptul de Locuire LUXURIA, singurele modele pe care noi le promovăm.
- Care au fost cei mai importanți trei factori care au marcat evoluția industriei/industriilor în care activați?
- Relații solide cu Băncile Partenere atât la finanțarea clienților noștri, cât și la finanțarea proiectelor noastre.
- Sprijinul acordat cumpărătorilor de locuințe prin programul Noua Casă și creșterea plafonului pentru care se acordă TVA de 5%.
- Forța de muncă de calitate disponibilă, ce a condus la scăderea costurilor de construcție și scăderea presiunii pe prețurile materialelor.
- De unde ar putea România să împrumute cele mai bune practici pentru industria/industriile în care activați?
Cred că cele mai bune practice pentru rezidențial sunt în Statele Unite ale Americii.
- Ce vă motivează să vă treziți în fiecare dimineață să faceți business în România?
Sunt dedicat țării mele și doresc ca prin proiectele mele să fac ceva bun pentru oameni. Am mare satisfacție din interiorul colectivelor companiilor și din partea clienților și partenerilor despre care știu că au colaborări profitabile cu companiile mele.
- Cum comentați contextul actual social, economic și politic din România și din Europa Centrală și de Est?
Contextul actual este foarte dificil și va produce efecte pe termen mediu. Vor fi și oportunități. Important este să existe coeziune și solidaritate.
- Când credeți că va veni o nouă criză?
Cred că numai o inegalitate socială severă poate genera o criză.
- Care sunt principalele impedimente pe plan economic şi politic naţional, care frânează creşterea economică şi dezvoltarea capitalului?
Lipsa expertizei în a implementa proiecte complexe cu utilizarea integrală a fondurilor de la Uniunea Europeană, lipsa unor măsuri care să dezvolte piața de capital, utilizarea fondurilor băncilor pentru finanțarea statului și nu pentru finanțarea de start-up-uri.
- Unul dintre subiectele aflate în dezbaterea mediului economic este diferenţa de tratament între capitalul autohton şi capitalul străin. Cum percepeţi dumneavoastră această diferenţă de tratament?
Diferențierea este pe multiple planuri în favoarea capitalului străin dar, noi suntem acasă, suntem rezilienți și cred că vor fi și zone în care vom recupera diferențele pe termen lung.
- Care sunt cele mai importante 3 lecții de afaceri pe care le-ați învățat pe parcursul carierei Dumneavoastră sau pe timpul crizei?
- Să fii focusat pentru a atinge excelența în ceea ce faci!
- Întotdeauna consideră afacerea din perspectiva celui cu care o închei pentru a avea succes.
- Construiește echipe pregătite și fericite în cadrul companiei, pentru ca munca să fie o experiență plăcuta iar rezultatele excepționale.
- Ce i-ați recomanda unui tânăr care se pregătește să intre în profesie?
Să aibă o agendă de evoluție personală ambițioasă și consistentă cu obiectivele sale pe termen lung.
- De la cine ați învățat cel mai mult pe parcursul carierei?
În școală mi-am format gândirea și am avut noroc de profesori dedicați și colegi competitivi, sunt autodidact și îmi asum proiecte pentru care nu am expertiză, dar știu că am determinarea să găsesc calea spre reușită.
- Care sunt valorile companiei dumneavoastră?
Lucrul bine făcut și Sustenabilitate pe termen lung.
- Cum menţineţi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională?
Am o viață care armonizează bine viața de familie cu pasiunile personale, munca și viața socială. Mă simt împlinit!
- Care sunt pasiunile dumneavoastră?
Pasiunile sunt în zona activităților sportive de grup, alergări semimaraton, spartan, bicicleta, ski și uneori pescuit.
- Sunteţi pentru implicarea familiei în afaceri? O afacere uneşte familia sau creşte riscul de a o destrăma?
În viziunea mea, fiecare își stabilește limitele de implicare în afaceri. Probabil este mai bine ca membrii familiei să aibă propriile afaceri.
- Credeţi în dezvoltarea afacerii pentru a o lăsa moştenire sau pentru dezvoltarea afacerii cu scopul de a îi creşte valoarea de piaţă şi a o vinde?
Pentru mine este important să creez concepte de succes. Cred că mi-aș dori ca aceste concepte să ajungă la cine le poate duce mai departe. Este la îndemâna mea să pregătesc terenul pentru continuitatea afacerii.
- Care sunt influenţele şi efectele digitalizării și al celei de-a patra revoluţii industriale asupra companiei dumneavostră?
Pentru companiile mele, digitalizarea este un must have. Am lansat doraly.ro, un Marketplace, fundamental pentru continuitatea Expo Market Doraly, folosim online-ul pentru vânzări, avem chiriași din IT, etc.
- Ce planuri de dezvoltare aveţi: achiziţii, extinderi pe noi pieţe etc.?
Pe următorii 4 ani, focusul este România.
- În ce măsură considerați că perioada de post-pandemie ar putea fi o oportunitate pentru un nou drum al României?
România este o țară cu oportunități uriașe. Trebuie integrate mai bine obiectivele țării cu obiectivele companiilor și ale oamenilor, pentru a păstra populația română în țară.
- În opinia dvs, care considerați că sunt domeniile de activitate din România care ar trebui reformate și restructurate cu precădere după încheierea pandemiei?
Sănătatea, Educația, Regionalizarea.
- Care credeți că ar fi măsurile urgente pe care guvernul (autoritățile centrale) ar trebui să le ia pentru relansarea economiei românești (după ieșirea din pandemie)?
Ne trebuie proiecte mari de țară.
- Cum își va reveni domeniul dvs de activitatea după pandemie? Estimați la o revenire rapidă? Se vor schimba regulile jocului în piața în care activați?
Piața este dinamică și va fi influențată de decizii Europene precum salariul minim european sau politicile economice locale. Cred în cerere constantă.
- Ce decizii de business a luat compania dvs de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?
Am acordat discount-uri, înlesniri la plată sau chiar chirie zero și am ținut să plătim la timp taxele.
- Care sunt măsurile pe care compania dvs le-a luat în sprijinul angajaților de la izbucnirea epidemiei de coronavirus?
Se practică munca de acasă în unele cazuri, s-a redus intensitatea muncii, s-au acordat materiale de protecție.
- Care ar fi măsurile guvernamentale ce ar trebui luate în următoarea perioada de timp pentru atenua efectele negative ale coronavirusului asupra activității din sectorul în care activați?
Cred că se face ce se poate face. Să se pregătească de vaccin și să construiască spitalele regionale cât de repede.
- Care sunt scenariile posibile pe care le vedeți pentru business-ul dvs dacă epidemia continuă și/sau ia amploare? Dar pentru întreaga economie românească?
Cred în efecte ușor negative, daca evoluează epidemia.
- Cum credeți că ați putea ajuta comunitatea – socială și/sau de business?
Avem anual programe sociale cu toate companiile, cu influență în zona de reședință și până la 100 km depărtare. Ne propunem obiective tot mai ambițioase. Un proiect ambițios este donația către Primaria Sectorului 1 a unui teren cu proiect și autorizatie de construire pentru Școala clasele I-VIII și Grădiniță, în valoare de aproximativ 1.800.000 Euro. Vrem să contribuim la o viață împlinită a oamenilor atunci când putem să o facem.