Cautare




, Contributor

Industrie |
|

15 pentru 2015: 15 evenimente desfășurate pe piața de retail vestimentar în 2015

Pentru retailerii de îmbrăcăminte și încălțăminte ce activează pe piața din România anul 2015 a fost unul al extremelor, în care au cunoscut ori extinderea, ori falimentul. 
vestimentatie

Zoot.ro a intrat pe piața românească

Zoot.ro a intrat pe  piața din România cu un concept nou: comanzi online, direct din Cehia, produsele sunt aduse la cele trei  magazine ale companiei, unde le probezi și cumperi doar ce iți place. Modelul de business ar urma să le aducă vânzari de 5-10 milioane de euro în primul an de activitate. În prezent, Zoot are 250 de branduri și circa 250.000 de produse, 95% dintre ele fiind comune cu cele din Cehia.

VEZI CE EVENIMENTE S-AU DESFĂȘURAT ȘI ÎN ALTE DOMENII, ÎN 2015

Inditex a lansat Zara Home online

În 2015, retailerul spaniol de fashion Zara a intrat în online şi cu divizia Zara Home, la un an şi jumătatea de la lansarea magazinului virtual care cuprinde colecţiile de haine, accesorii şi încălţăminte Zara. Liderul pieței locale de profil, Zara a oferit clienților magazinelor Zara Home o reducere de 20% la întreaga colecție, în ziua lansării magazinului online. În magazinul virtual, lansat în aprilie 2014, unde se pot găsi colecțiile de haine, accesorii şi încălţăminte Zara, clienții au la dispoziţie aceeaşi gamă de produse ca cea aflată în magazinele fizice. Preţurile sunt şi ele identice cu cele din offline, iar clienţii pot opta pentru livrarea la domiciliu sau ridicarea comenzilor de la un magazin la alegerea lor.

Peek & Cloppenburg a deschis cel mai mare magazin din România în Mega Mall

Mega Mall a adaugat în portofoliul său cea mai mare reprezentanță Peek & Cloppenburg din România, vizitatorii centrului comercial având la dispoziție aproape 500 de branduri în plus celor existente. Cu peste 60 de magazine în țara mamă și alte 45 de magazine în Austria și Europa Centrală și de Est, retailerul german a inaugurat, așadar, cel de-al treilea magazin din București și cel de-al patrulea din România. Magazinul are o suprafață de aproximativ 5.000 metri pătrați, desfășurată pe 2 niveluri, nivelul 1 și parter, în zona atrium sud, iar accesul în magazin se face de pe ambele niveluri.

Peek & Cloppenburg din Mega Mall va găzdui până la 500 de branduri, acoperind toate gamele de produse pentru bărbați, femei, cât și pentru copii: Hugo Boss, Michael Kors, Marc Cain, Ralph Lauren, CK, Gas, GC Fontana, Armani Jeans, Versace Collection, Love Moschino, Pierre Cardin, Brax, Levis, Wellensteyn, Marc O’Polo, Guess, Pepe Jeans, Diesel, G-Star Raw, Christian Berg, McNeal, Review și multe altele. Din mixul de mărci bărbătești, bucureștenii vor putea găsi Marc O’Polo, Tommy Hilfiger, Hugo Boos cu brandurile Boss Orange și Boss Black, MCNEAL, REVIEW, Polo Ralph Lauren, Armani Jeans, iar dintre brandurile pentru femei, Marc Cain, Marco O’Polo, Hugo Boss cu brandul Boss Black, Gerry Weber, S.Oliver, Polo Ralph Lauren, Tommy Hilfiger și Armani Jeans.

H&M a lansat colecția Balmain

Cunoscut pentru colaborările cu marile case de modă, retailerul suedez H&M a lansat în noiembrie o nouă colecție, marca Balmain. În România, noua colecţie a fost disponibilă online începând cu  5 noiembrie 2015, iar articolele de îmbrăcăminte s-au regăsit pe rafturile magazinelor din Băneasa şi Unirea.

Michael Kors a deschis primul magazin în România

În iulie 2015, Michael Kors a anunțat deschiderea primului magazin sub acest brand în România, în cadrul Marriott Hotel Gallery, cu o suprafață de 745 de metri pătrați. Magazinul comercializează accesorii din linia de produse MICHAEL Michael Kors, inclusiv genți și mici obiecte de piele. În magazin sepot găsi, de asemenea, ceasuri, bijuterii, cercei și o selecție de pafumuri create de acest brand. Michael Kors este un designer premiat și cunoscut la nivel mondial, ce creează accesorii de lux și prêt-à-porter.

Leonardo a intrat în faliment

Compania Leonardo SRL controlată de antreprenorul Florin Panea, care opera retailerul de încălţăminte cu acelaşi nume, a intrat în faliment la patru ani şi jumătate după ce şi-a cerut insolvenţa.În a doua parte a anului 2009, Leonardo a intrat în insolvenţă cu datorii totale de 100 de milioane de euro, compania intrând  într-un proces de reorganizare, ce urma să dureze trei ani. După aproximativ patru ani și jumătate, însă, compania a intrat în faliment. Brandul continuă însă să dăinuie pe piaţă deoarece fondatorul, milionarul Florin Panea, l-a salvat transferând activitatea pe companii nou-înfiinţate.

New Look a plecat din România

Brandul britanic New Look, adus pe piaţa locală în sistem de franciză, a decis să iasă din România la circa patru ani de la deschiderea primului magazin. Brandul a fost adus pe piaţa locală de grecii de la Fourlis care deţin şi retailerul de echipamente sportive Intersport. Sub brandul New Look au fost deschise în România şapte magazine, din care două în Capitală şi câte unul în Cluj, Oradea, Constanţa, Craiova şi Iaşi.

H&M a deschis un nou magazin în București

Retailerul suedez de îmbrăcaminte Hennes & Mauritz (H&M) a deschis în luna mai a anului trecut un nou magazin în București, în centrul comercial Militari Shopping. Astfel, H&M ajunge la o rețea de 34 de magazine pe piața românească, în 21 de orase. În București, retailerul deține în prezent 10 magazine.

Intersport a primit opt milioane de lei de la compania-mamă

Retailerul de echipamente sportive Intersport a primit în luna iulie o infuzie de capital de opt milioane de lei de la compania-mamă din Grecia, banii urmând a fi folosiţi drept capital de lucru. Banii primiţi de compania Genco Trade, care mai operează în prezent doar reţeaua Intersport, au fost folosiți pentru activitatea curentă. Firma Genco Trade opera şi franciza magazinelor de modă New Look, însă compania a decis să închidă toate unităţile de pe piaţa locală ale brandului britanic de modă. Astfel, în portofoliul lor a rămas doar Intersport.

Debenhams a revenit în România după doi ani

Britancii de la Debenhams au revenit în România, după ce, în urmă cu doi ani, omul de afaceri Octavian Radu, care deținea francizele locale, a renunțat la acest business. Primul magazin deschis după reîntoarcerea pe piața locală a brandului a fost în Mall Vitan, urmat de inaugurarea unei alte locații, câteva luni mai târziu, în Plaza România. În urma unei investiții de un milion de euro, primul magazin, de 2.800 de metri pătrați, cuprinde o zonă dedicată galeriei „Designers at Debenhams”, în care se regăsesc colecţii exclusive semnate de creatori de modă renumiţi, pe lângă colecţiile proprii, produse de înfrumuseţare şi gama de decoraţiuni pentru casă.

Kenvelo renunță la francizele Mim și Brioche Doree

Grupul Kenvelo a anunțat spre finele anului trecut că renunță la francizele Mim (modă) și Brioche Doree (cafenele), pentru a se axa pe business-ul de bază al companiei. Așadar, în portofoliul companiei rămân brandurile de modă Kenvelo, Timeout, Lee Cooper şi Tom Tailor, sub care sunt deschise 107 magazine. Anul acesta, compania urmează să lanseze magazinele online ale brandurilor, iar din 2016-2017 vrea să introducă pe piaţă un concept de multibrand care să reunească prosusele Kenvelo, Timeout şi Lee Cooper. Pe lista planurilor se află şi un nou concept de cafenea, sub brandul Lee Cooper Coffee Shop, care va fi deschis separat de magazinele cu acelaşi nume.

Decathlon a deschis al 16-lea magazin de articole sportive din România

Retailerul de articole sportive Decathlon a deschis în data de 11 decembrie 2015, la Târgu Jiu, cel de-al 16-lea magazin din România. Decathlon Târgu Jiu, care are o suprafață de 800 de metri pătrați, va comercializa produse din peste 45 de sporturi.

În România, Decathlon mai are magazine la Bucureşti (3 unităţi), Constanţa, Ploieşti, Piteşti, Braşov, Târgu Mureş, Suceava, Iaşi, Sibiu, Cluj-Napoca, Timişoara, Oradea şi Craiova. Compania va deschide, în curând, cel de-al 17-lea magazin, în zona comercială Băneasa din Capitală. Decathlon a intrat pe piaţa din România în anul 2009 şi comercializează atât mărci proprii, cât şi o serie de branduri cunoscute de echipament sportiv.

Louis Purple deschide un nou magazin, în Afi Palace Cotroceni

Brandul Louis Purple, care furnizează costume bărbătești made to measure și ready to wear, a deschis o nouă unitate în București, în centrul comercial Afi Palace Cotroceni. Printre articolele vestimentare incluse în noua colecția prezentă în noul magazin fin Afi Palace Cotroceni se numără sacouri, dar și costume bărbătești destinate călătoriilor de business. Deși brandul Louis Purple a împlinit, în 2015, șase ani de activitate, are, de fapt, o istorie de aproape 17 ani. În 1996, fondatorul său, Gerard Losson a remarcat potențial în zona de nord-est a țării, mai exact în Botoșani, unde a pus bazele unității de producție Formens, în care a început să fabrice costume bărbătești. Astăzi, în acea fabrică sunt produse anual 700.000 de costume bărbătești, exportate în peste 30 de țări.

Jolidon a intrat în insolvență

Retailerul de lenjerie intimă Jolidon, creat acum circa două decenii de antreprenorul local Gabriel Cârlig, a intrat în insolvenţă la cererea creditorului J.I.E., potrivit Tribunalului din Cluj. Intrarea în insolvenţă a Jolidon vine acum ca o confirmare a faptului că retailerii cu acţionariat local au fost loviţi puternic de scăderea consumului şi de expansiunea grupurilor străine, ei neputându-se adapta la noile condiţii din piaţă.  Cotextul este confirmat și de situația altor retaileri de îmbrăcăminte cu acționariat local. De exemplu, ultimii ani au fost marcaţi de intrarea în faliment a retailerului de încălţăminte Leonardo după circa cinci ani de la intrarea în insolvenţă. Tot în perioada crizei a intrat în insolvenţă și una dintre firmele care operau magazinele de modă ale retailerului local Tina R.

Koton a deschis magazine în Iași și Timișoara

Retailerul turc de modă Koton a deschis în primăvara lui 2015 două magazine noi, totalizând 3.000 de metri pătrați, în centrele comerciale Iulius din Iasi si Timisoara, a anunțat Iulius Group, proprietarul mall-urilor.La Iași, Koton a ocupat o suprafață de 1.800 metri pătrați, la etajul întai al Iulius Mall, iar la Timișoara, retailerul a deschis un magazin de 1.200 metri pătrați, la etaj. Cele două magazine au fost inaugurate în primăvara anului 2015, brandul intrând în premieră pe cele doua piețe. Koton a fost înființat în anul 1988, în Istanbul  și are, în prezent, 4.600 de angajati și 377 de magazine, în 25 de țări.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii