FacebookTwitterLinkedIn

Bugetul brut de publicitate consumat în online s-a ridicat la 114.046.520 euro (rate card), în perioada 1 ianuarie – 30 noiembrie 2016, potrivit studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate pentru Online” (MIPO), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT).

Cifra reprezintă o valoarea calculată la tarifele-listă de publicitate din care nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile oferite clienților de către patronii site-urilor.

Volumul înregistrează o creștere semnificativă de 28,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.

De asemenea, numărul de afișări a crescut cu 16,5%, atingând cifra de 8.054.296.082 de afișări.

Cel mai mare investitor în publicitatea online este Orange, cu un volum brut de 9,21 milioane de euro (rate card), echivalentul a 67.652.0481 de afișări.

La mare distanță de Orange se află producătorul de bere Heineken, cu un volum brut de 3,75 milioane de euro (rate card), și Vodafone (3,57 milioane de euro – rate card).

Creșterea investițiilor publicitare în online din acest an a fost semnalată și de actulizările recente ale studiului „Media Fact Book”, realizat de Initiative România, care estimează pentru acest an investiții nete de 64 milioane de euro, reprezentând 18% din totalul consumului total de publicitate în România (TV, print, radio, online și outdoor).

Revenind la studiul BRAT, trebuie semnat faptul că domeniul (categoria) cu cele mai mari investiții publicitare în online este cel al Comunicațiilor, cu un buget de 17,6 milioane de euro (rate card). Pe următoarele locuri se plasează categoriile Automobile (13,7 milioane de euro – rate card) și Business – Industrie – Echipament tehnologic (13,4 milioane de euro – rate card).

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).