FacebookTwitterLinkedIn

Pe parcusul celor cinci ani de activitate, prin intermediul AraArt 117 lucrări de pictură și grafică semnate de Nicolae N. Tonitza au ajuns în posesia unor noi proprietari. Cea mai mare valoare la care s-a ridicat un tablou de Tonitza adjudecat într-o licitație AraArt a fost „Fetița cu codițe”, estimată de experții AraArt la suma de 20.000 euro și adjudecată pentru suma de 57.500 euro, în cadrul licitației numărul 15, din 23 mai 2013

Pe locul doi se clasează Ștefan Luchian, cu 16 lucrări adjudecate. El a fost în egală măsură pictor de compoziţii, peisagist, portretist şi genial interpret al naturilor moarte cu flori. Ștefan Luchian este artistul care preia tematica florilor și o dezvoltă la un înalt nivel, transformând-o într-un gen de sine stătător în pictura românească.

Astfel că, „Ulcica cu garoafe” a fost printre cele mai râvnite tablouri ale licitației AraArt numărul 22, organizată în data de 3 decembrie 2014 la Casa Capșa. De altfel, suma de 37.000 euro pentru care a fost adjudecată aceasta este cea mai mare valoare la care s-a ridicat un tablou de Luchian în licitațiile AraArt.

Podiumul este completat de Nicolae Grigorescu, cu 10 lucrări vândute. Cea mai bine vândută lucrare a sa în cadrul licitațiilor AraArt a fost „Moara”, adjudecată pentru suma de 20.000 de euro, în cadrul licitației numărul 9, din data de 29 martie 2012.

În clasamentul celor mai bine vânduți pictori în cadrul licitațiilor AraArt se mai înscrie și Theodor Aman, cu 9 lucrări, dintre care „Țigancă cu trandafir la ureche” a fost adjudecată pentru suma de 22.000 de euro, în cadrul licitației numărul 24, din data de 20 mai 2015.

Gheorghe Petrașcu întregește top 5 cei mai bine vânduți pictori AraArt cu 8 lucrări adjudicate, dintre care „Ulcica cu trandafiri” a fost adjudecată pentru suma de 14.000 de euro, în cadrul licitației numărul 15 din 23 mai 2013.

„Este îmbucurător că, pe fondul unei crize profunde, cu implicații și în plan financiar și social, lumea a continuat să cumpere de la AraArt într-un ritm egal, uneori peste așteptări. Constanța cu care s-au făcut achizițiile de artă în ceea ce ne privește mă determină să spun că ritmul vânzărilor AraArt este ritmul egal al muzicii lui Bach, al acelui binecunoscut clavecin bine temperat”, spune prof. dr. Ariadna Zeck, istoric de artă și expert evaluator AraArt.

Cumpărătorul de artă de astăzi, mai spune Ariadna Zeck, nu mai are nimic în comun cu cel de acum patru – cinci ani. El este prudent, atent și dorește să fie informat corect.

„Acum ceva vreme, cumpărătorii se băteau pe o lucrare slabă a unui nume răsunător, astăzi au alte pretenții. În primul rând vor ca imaginea să fie plăcută ochiului, caută, așadar, valoarea estetică. Apoi, își doresc ca valoarea să fie motivată teoretic de cineva avizat. De asemenea, vor să primească toate garanțiile privind confortul unei stări de sănătate optime a lucrării, precum și să constate că prețul este în conformitate cu valorizarea artei noastre pe piața mondială. Lăsând modestia de-o parte, credem că această schimbare de mentalitate a cumpărătorului de artă se datorează măcar puțin și existenței pe piață a Galeriei și Casei de Licitație AraArt”, explică oficialul AraArt.

Casa de licitaţie AraArt s-a deschis în septembrie 2010, având însă activitate de galerie încă din anul 2005. Galeria s-a remarcat în activităţi de ambientare a diferitelor spaţii cu lucrări de autor, prin participarea la proiecte ample precum „Cyber Museum”, alături de instituţii culturale şi educaţionale de referinţă din țară(Universitatea Naţională de Arte Bucureşti, Institutul de Istoria Artei, I.N.O.E. etc.).