Cautare



, Contributor

Lifestyle |
|

The Power of Beautiful

În ultimii aproape 20 de ani, de când scriu despre lux și stil de viață, am ajuns la concluzia că adevăratul lux este o stare de spirit, o atmosferă, o experiență, o bucurie.
Rolls Royce

Mai presus de toate, luxul autentic este neostentativ. Chiar dacă este extrem de scump, un obiect de lux nu va fi niciodată țipător – altfel este doar un strigăt (adesea disperat) de look at me. Luxul adevărat, dacă este înțeles corect, este, în primul rând, pentru propria plăcere, pentru propria stare de spirit, pentru propria bucurie. Și da, e și pentru admirația celorlalți, dar frumusețea și exclusivismul sunt vizibile natural, fără artificii. Și nu au nevoie de validare, deoarece sunt, prin însăși natura lor, mai presus de așa ceva.

Acestea fiind spuse, e de înțeles de ce am spus Da din toată inima atunci când am fost invitată la un test drive mai special, exclusiv pentru doamne, care a combinat experiența Rolls-Royce cu o serată haute-couture. Demult admiram Rolls-Royce, pentru faptul că este unul dintre foarte puținele branduri de lux care au reușit să își mențină intacte calitatea, alura, exclusivismul, spiritul și personalitatea.

Evenimentul Fashion meets Drive a fost organizat de către Schmidt Premium Cars, divizia de automobile de lux a MHS Holding si totodată cea mai premiată reprezentanță
Rolls-Royce din Germania. Showroom-ul Schmidt Premium Cars din München deservește și clienții din România, care au la dispoziție, în București, si singurul service autorizat Rolls-Royce din sud-estul Europei. Iar gazdele unei zile perfecte au fost Veronica Schmidt, soția omului de afaceri Michael Schmidt și doamna Marion Heinrich-Benz, proprietara magazinului multibrand de lux Marion Heinrich, adresa de top pentru doamnele elegante din München.

„Emblema Rolls-Royce, The Spirit of Ecstasy sau altfel numit și Emily, a stat la baza întregului concept al acestui eveniment –,,The Power of Beautiful“. Influența feminină se află la originea celor mai multe lucruri mărețe din lume, iar Rolls-Royce nu este o exceptie. „Emily“ este un simbol al rafinamentului, puterii și feminității, la fel ca si invitatele noastre sau posibilele cliente“, a spus Veronica Schmidt.

„Mai presus de toate, luxul autentic nu e ostentativ. La fel ca in cazul unui ceas de colecție, Rolls-Royce este o bijuterie, cu un mecanism desăvârșit, a cărui valoare crește odată cu trecerea anilor, atât cea reală, cat și cea sentimentală. Ceea ce noi încercăm să facem, prin actiunile dedicate clienților nostri sau viitorilor proprietari de Rolls-Royce, este să le transmitem atât valorile brandului, cât și nivelul de servicii de care se vor bucura“, a mai spus ea. M-am bucurat să regăsesc în Veronica un suflet pereche, amândouă împărtășind convingerea că artizanatul, creativitatea umană, atenția la detaliu și dragostea pentru frumos, pentru lucrul bine făcut, foarte bine făcut, reprezintă, de fapt, secretul unui veritabil brand de lux.

„Plimbarea doamnelor“ a pornit într-unul dintre cele mai frumoase și mai stilate orașe din Europa – Munchen. Un oraș verde, calm, elegant, unde densitatea de branduri de lux pe metru pătrat cred că egalează sau chiar întrece metropole precum Paris sau Londra.

Doamnele invitate se numără printre elitele din Europa și nu numai, femei puternice care s-au bucurat să conducă un automobil care emană forță și eleganță, o oază pentru ele, pentru prietenele alături de care se aflau și pentru familia cu care vor împărtăși următoarele călătorii.

Eu m-am instalat într-un model Wraith în care, după câteva minute, mi-am dorit să mă mut pentru totdeauna. Pentru că așa este Rolls-Royce. Te cucerește prin șarm, prin perfecțiunea detaliilor – de la bordul elegant până la celebra umbrelă din portieră, steluțele de pe tavan (de fapt mini-leduri care creează o atmosferă de basm) și până la faptul că înăuntru ești în lumea ta, cu gândurile, visele și preocupările tale – nu se aude absolut niciun zgomot, este cea mai silențioasă mașină în care am călătorit vreodată (și am călătorit în multe, foarte multe).

După cum spuneam, nu este o mașină evidentă, ostentativă. Da, forma, alura, profilul sunt inconfundabile. Știi din prima secundă că este un Rolls-Royce. Dar, după părerea mea, e o mașină care te cucerește prin detalii, prin confortul absolut, împerecheat cu eleganță și cu forță. Șoferul meu din acea zi mi-a spus cam câți cai putere avea fiecare model, dar mi-a povestit și că, până nu demult, atunci când potențialii cumpărători întrebau acest lucru, li se răspundea, în pur stil britanic, „Destui“. Și mi se pare normal. În calitate de posesor de Rolls-Royce, nu trebuie să știi câți cai-putere are mașina ta, ci ești sigur că totul e așa cum trebuie, adică perfect.

Așa cum îmi spunea și Veronica, motorul unui Rolls-Royce se aseamănă cu mecanismul unui ceas haute-horlogerie pursânge. De altfel, dacă urmăriți industria orologeră, știți, desigur, că unul dintre ele mai scumpe ceasuri realizate vreodată (în ediție limitată, vândută în totalitate în câteva ore) a obținut prețul record de trei milioane de euro per exemplar strict pentru partea mecanică, pentru calibrul extraordinar de complex, fără a fi împodobit cu niciun diamant sau alte ornamente.

La fel, valoarea unui Rolls-Royce este dată de perfecțiunea motorului, extrem de silențios și foarte puternic, dar și de dragostea celor care l-au creat, în cea mai mare parte cu mâinile lor, și cu o atenție aproape obsesivă la detalii. Atenție care face diferența între un produs bun și un produs legendar.

Dawn (modelul creat special de către Rolls-Royce pentru doamne, în 2015) este, fără nicio îndoială, o mașină perfectă pentru o femeie. Se conduce extrem de ușor, răspunde prompt la orice gest al șoferului și, deși ar putea fi nărăvașă dacă se dorește, se adaptează imediat la stilul de condus al proprietarei. Revin la o scurtă paralelă cu industria orologeră – în urmă cu 10 ani, întrebam oficialii de top ai brandurilor de ceasuri cam când vom avea ceasuri cu mecanisme complicate pentru doamne, până recent apanajul aproape exclusiv al domnilor. După ce, multă vreme, femeile au fost considerate prea puțin interesate de aspectele mecanice ale unui ceas, domnii din industrie și-au revizuit părerea când au văzut cât de multe ceasuri bărbătești erau cumpărate de femei.

Așa și Dawn, modelul cel mai tânăr de la Rolls-Royce – poate, la prima vedere, pare o mașină complexă, puternică, impresionantă, intimidantă. Și este, dar așa sunt și toate femeile interesante pe care le cunosc. Prin urmare, o femeie la volanul său arată și se simte natural, în largul ei.

Femeie fiind, deci cu mare atenție și aplecare pentru detalii și pentru partea estetică, nu mă mai săturam să admir siluetele suple și în același timp puternice, dinamice, ale tuturor modelelor. După părerea mea, Wraith este mașina perfectă. Dar nu aș refuza nici Dawn. Sau Ghost. Mă atrage foarte mult și capacitatea brandului de a duce posibilitățile de personalizare a mașinilor până la un nivel de neegalat, astfel încât fiecare mașină poate deveni o sumă a caracteristicilor posesorului său.

Cred că spiritul Rolls-Royce este cel mai bine sintetizat de motto-ul gândit de organizatorii evenimentului – The Power of Beautiful. Un mariaj reușit între două aspecte extrem de importante. Și între spiritul britanic și cel german (BMW Group fiind, de ceva vreme, proprietarul Rolls-Royce).

În 2016, Schmidt Premium Cars a vândut 43 de modele Rolls-Royce noi şi 16 modele Provenance Pre-Owned-rulate, cu preţuri situate între 210.000  şi 600.000 de euro.

Cel mai bine vândut model a fost Ghost SWB, iar cel mai interesant a fost Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe Peacock. La nivel mondial, există trei astfel de modele, iar Rolls-Royce Motor Cars München a reușit să livreze unul dintre ele: singurul model de culoare Peacock Blue.

În final, m-am bucurat de un eveniment care a îmbinat perfect luxul cu naturalețea, ca de altfel și doamnele prezente – m-am bucurat să cunosc adevărate doamne, care reprezintă un cumul perfect de putere, eleganță și maniere impecabile. Doamne care se potrivesc cu Emily, la fel de rasate, de dinamice și de puternice.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii