, Forbes Staff

Tech |
|

Studiu Kaspersky Lab: Rețelele de socializare ne deprimă – 42% dintre utilizatori sunt invidioși pe „like-urile” prietenilor

Chiar dacă rețelele de socializare au apărut ca o modalitate de a păstra legătura cu prietenii și de a împărtăși cu ei momente frumoase, un studiu Kaspersky Lab arată, însă, că social media le lasă oamenilor un gust amar.
76. Facebook

Potrivit studiului, goana după aprecieri joacă un rol central în acest sentiment, 42% dintre cei intervievați spunând că sunt invidioși când prietenii lor primesc mai multe aprecieri decât ei. În plus, cercetarea arată că utilizatorii resimt invidie atunci când văd viețile aparent mai fericite ale prietenilor lor, pe rețelele de socializare.

În cadrul unui sondaj la care au participat 16.750 de persoane din toată lumea, Kaspersky Lab a scos la iveală frustrarea oamenilor referitoare la social media. Utilizatorii rămân, din diverse motive, de multe ori cu emoții negative, după ce petrec timp pe rețelele de socializare.

Utilizatorii intră pe aceste rețele din motive pozitive și pentru a se distra. Cei mai mulți (65%) le folosesc pentru a păstra legătura cu prieteni și colegi și pentru a vedea postări amuzante (60%). De asemenea, oamenii petrec destul de mult timp aici pentru a-și crea profilul digital și a-l umple cu tot felul de momente frumoase, postând lucruri care îi fac să zâmbească (61%) și spunându-le celor din lista de prieteni ce bine se distrează în vacanțe (43%).

Citește și: #CES2017 – Cele mai interesante produse tech de frumusețe: peria smart sau oglinda ce tratează problemele tenului

În ciuda dorinței de a avea sentimente pozitive în urma interacțiunilor pe rețelele de socializare, atunci când văd postările fericite ale prietenilor – despre vacanțe, hobby-uri și petreceri, utilizatorii rămân deseori cu sentimentul amar că alții se bucură de viață mai mult decât ei. De exemplu, 59% dintre respondenți s-au simțit nefericiți când au văzut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitați, iar 45% au mărturisit că pozele din vacanță ale prietenilor au avut o influență negativă asupra lor. Mai mult, 37% dintre participanți au spus că, uitându-se la postările lor anterioare, făcute în momente fericite, au senzația că trecutul era mai bun decât viața lor din prezent.

O cercetare anterioară a arătat, de asemenea, frustrarea oamenilor legată de social media, 78% dintre cei intervievați spunând că au luat în calcul posibilitatea de a renunța la conturile de pe rețelele de socializare. Singurul lucru care îi face pe oameni să rămână este frica de a nu-și pierde amintirile digitale, cum sunt fotografiile, precum și contactul cu prietenii.


Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.
*

Comentarii

Nu există comentarii