Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Răzvan Mătășel (Arsenoaiei&Mătășel): „Asta vrem să facem până ieșim la pensie: să dezvoltăm idei”

Răzvan Mătășel, Managing Partner al agenției de comunicare Arsenoaiei&Mătășel, vorbește despre puterea ideilor care, uneori, reușesc să schimbe chiar și modelele de business.
IMG_6340

Forbes: De ce o agenție de comunicare concentrată pe strategie și creație? Care este rostul acestei afaceri – Arsenoaiei&Mătășel?

Răzvan Mătășel: Credem în puterea Ideii, idee care rezolvă probleme de business. Și asta vrem să facem până ieșim la pensie: să dezvoltăm idei care poziționează, creează noi obiceiuri de consum, educă consumatorii, idei de produs, idei care, câteodată, schimbă chiar modelul de business.

Deși pare paradoxal, suntem tare puțini în industria asta care mai credem în idee sau care mai avem know-how pentru a genera idee.

Niciodată nu am văzut mai multe clișee în comunicare ca acum…

Forbes: Care a fost cel mai greu moment din cariera dvs de antreprenor în acest domeniu?

Răzvan Mătășel: Fiecare moment e greu. Noi ne ambiționăm să vindem idei în care credem și asta înseamnă muncă de convingere și de educare. De multe ori ar fi mai simplu să le oferim clienților ceea ce se așteaptă. Am vinde mult mai ușor.

Dar cel mai greu a fost când am plecat la drum. Am făcut-o din dragoste față de idee, fără să avem vocație de antreprenori. Și am decis să pornim firma și să ne părăsim pozițiile extrem de comfortabile… în plină criză. Noi am crezut că, în criză, oamenii se vor întoarce la idei și le vor valoriza. S-a întâmplat exact invers…

Forbes: Creativitatea mai este un obiectiv demn de urmărit în publicitatea din prezent, în România? Sau se merge în majoritatea cazurilor pe rețete verificate, simple și administrate de tehnologia digitală

Răzvan Mătășel: Nu cred că fără creativitate poți rezolva probleme complicate de business. Și nu cred nici că există rețete verificate în comunicare – poate doar când dispui de bugete gigantice de comunicare. Cred doar că acum creativitatea nu mai înseamnă bancuri transformate în spoturi, ci îmbracă foarte multe forme. Și mai cred că a trecut vremea mărcilor care doar promiteau. A venit vremea mărcilor care fac lucruri pentru/împreună cu consumatorii.

Forbes: Care sunt sursele dvs de informare, în calitate de antreprenor? (televiziune, online, presă, agenții)

Răzvan Mătășel: Încă citesc mult și mă bucur când pun mâna pe o carte bună de business.

În rest, am site-urile și grupurile mele din social media. Pentru mine, internetul este biblioteca. Îmi construiesc și îmi întăresc criteriile de evaluare consumând, citind și privind campaniile bune și studiile de caz despre campanii eficiente.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii