Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Filantropie |
|

Puterea antreprenorilor sociali – MamaPan sau pâinea ce iese din mâinile mamelor

Forbes România crede în puterea afacerilor sociale și în beneficiile pe care acestea le aduc comunităților. Regăsiți în continuare câteva dintre cele mai relevante afaceri sociale, participante în cadrul programului Made in Social, dezvoltat de Impact Hub.
Mama Pan

Brutăria MamaPan produce pâine cu maia și produse de patiserie artizanală sănătoase și delicioase. MamaPan este o afacere de economie socială, angajatele fiind mame singure, aflate în situații dificile de viață.

De ce antreprenoriat social? De ce ati ales sa puneti bazele unei afaceri sociale?

În Europa și în România majoritatea părinților singuri sunt femei. Familiile mono-parentale, mai ales când părintele unic este mama, sunt mult mai expuse sărăciei și nesiguranței financiare. Situația familială, dificultățile socio-economice, lipsa serviciilor de îngrijire a copiilor, atitudinile discriminatorii și inegalitatea de gen conduc la dificultatea găsirii și păstrării unui loc de muncă, aducând aceste familii în situații de marginalizare și excluziune. Există, prin urmare, o categorie de mame singure care trăiește în situații de vulnerabilitate, cu consecințe negative asupra lor și a copiilor lor. Brutăria MamaPan a fost înființată cu scopul creării de locuri de muncă pentru aceste femei, care își cresc singure copiii și care se află în situații dificile de viață. La Brutăria MamaPan lucrează în prezent, în producție și în distribuție, șapte mame singure.

Cum a început povestea business-ului vostru social? Ce provocări ați întâmpinat?

Brutăria MamaPan a fost înființată de CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate în cadrul unui proiect cu finanțare europeană, care a oferit o subvenție de aproximativ 180.000 de euro pentru acoperirea costurilor de funcționare ale brutăriei, până la data de 1 decembrie 2015 (costuri cu personalul, chiria spațiului, utilități, leasing operational, materie primă și ambalaje, costuri de branding și promovare) și o componentă din investițiile necesare (achiziție cuptor și malaxor). CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate a susținut financiar înființarea brutăriei, atât prin cofinanțarea adusă proiectului, în valoare de 3.600 de euro, cât și prin susținerea altor cheltuieli de investiții (amenajarea și dotarea spațiului de producție), în valoare de aproximativ 20.000 de euro. Începând cu 1 decembrie 2015, CPE – Centrul Parteneriat pentru Egalitate a fost singurul finanțator al brutăriei, susținând activitatea acesteia până la momentul în care afacerea socială a atins punctul de break-even, respectiv în luna septembrie 2016.

Citește și: Puterea antreprenorilor sociali – Lemniko oferă daruri cu bucurie              

Provocările de început au fost aceleași cu ale oricărui start-up: lipsa unei rețele de distribuție a produselor, lipsa unui portofoliu de clienți, lipsa unui sistem de proceduri interne, la care s-au adăugat provocările specifice unei afaceri sociale, lipsa experienței de business a echipei de management și faptul că am angajat persoane fără experiență în domeniul panificației, pe care le-am pregătit în cadrul brutăriei și, în unele cazuri, persoane care nu mai avuseseră experiența unui loc de muncă. În plus, în stabilirea programului de lucru am ținut cont de nevoile angajatelor și, de asemenea, la stabilirea salariului, ne-am propus să oferim acestora un venit decent. Toate acestea au fost realizate într-un context complet lipsit de facilități fiscale sau orice alt tip de suport venit din partea ștatului.

Ce rezultate ați înregistrat până acum?

În 15 luni de la deschidere, Brutăria MamaPan a avut încasări totale de aproximativ 106.000 de euro. Vânzările au avut un trend ascendent relativ constant, ajungând după un an de activitate la o valoare de aproximativ 12.500 de euro pe lună. Numărul clienților noi a crescut în fiecare lună, iar din luna octombrie am înregistrat peste 200 de clienți persoane fizice, aproximativ 20 de parteneri persoane juridice (restaurante, grădinițe, magazine) și câteva companii care organizează periodic la sediul lor sesiuni de degustare și vânzare de produse MamaPan pentru angajați sau care utilizează patiserie MamaPan la evenimentele lor. În ceea ce privește impactul social, Brutăria MamaPan susține locuri de muncă pentru 7 femei aflate în situații de vulnerabilitate (mame care își cresc singure copiii și mame cu 3 copii minori în întreținere). În plus, prin campania “Pâinea este dar”, susținută printr-un program de sponsorizare de către Kaufland România, oferim lunar 1.000 de pâini și 1.500 de produse de patiserie pentru peste 600 de copii din 10 centre de zi înființate de diferite organizații neguvernamentale.

Prin ce vă diferențiați de alte business-uri din același segment? De ce ar trebui ca o companie să colaboreze cu voi?

Brutăria MamaPan produce pâine cu maia făcută cu ingrediente curate, fără aditivi, conservanți sau amelioratori. Nu utilizăm deloc drojdie industrială, ci doar maia naturală și avem diverse sortimente de pâine, integrală, integrală cu susan negru, intermediară cu semințe de floarea-soarelui, din secară cu chimen, albă, albă cu negrilică, cu ceapă sau usturoi, precum și pâine din făinuri fără gluten și lipii. Pregătirea, dospirea naturală, modelarea manuală și coacerea în cuptor pe vatră durează cel puțin 18 ore. Vedeta absolută este pâinea noastră integrală, care deține 12% din totalul vânzărilor la MamaPan. De la noi pot fi cumpărate și produse de patiserie delicioase, pentru toate gusturile. Trei dintre produsele noastre de patiserie nu conțin deloc zahăr.

Lucrăm creativ și adaptat cu clienții de business: oferim sesiuni de degustare și vânzare pentru angajați la sediul companiilor, pauze de cafea pentru evenimente, pachete-cadou pentru angajați sau parteneri, dar și posibilitatea susținerii unor inițiative de CSR, precum programul Pâinea este dar, un program de donații către femei, copii și familii aflate în dificultate, pe care companiile responsabile social le pot sprijini.

Profitul rezultat e direcționat către lucrătoarele brutăriei. Astfel, pentru că o companie alege să cumpere de la MamaPan, o mamă singură are un loc de muncă și un venit decent!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii