Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Filantropie |
|

Puterea antreprenorilor sociali – Businessul ce revalorizează meşteşugurile tradiționale rome

Forbes România crede în puterea afacerilor sociale și în beneficiile pe care acestea le aduc comunităților. Regăsiți în continuare câteva dintre cele mai relevante afaceri sociale, participante în cadrul programului Made in Social, dezvoltat de Impact Hub.
Meşteshukar ButiQ

Meșteshukar ButiQ este o rețea de mesteșugari și întreprinderi de economie socială ce a reușit revalorizarea meşteşugurilor tradiționale rome.

De ce antreprenoriat social? De ce ați ales să puneți bazele unei afaceri sociale?

Spre deosebire de business-urile clasice, noi nu am pornit de la o nevoie din piață ci de la o nevoie socială. Mai exact, de la nevoia de a salva meșteșugul tradițional rom și o dată cu acesta și cultura romă. Am ales să facem asta pentru că am descoperit în meșteșugari oameni pasionați cu tehnici și talent extraordinar dar care din păcate nu își mai găsesc locul în piața contemporană.

Mai mult, ne-am dorit să demontăm stereotipurile cu privire la etnia romă și să construim și să promovăm alături de meșteșugari povești frumoase despre pasiune și reușite.

Cum a început povestea business-ului vostru social? Ce provocări ați întâmpinat?

Am pornit de la un studiu comunitar despre meșteșugarii tradiționali romi. Am mapat comunitățile în care încă se mai lucrează și mai apoi am început dezvoltarea unei rețele de meșteșugari tradiționali romi. Provocările au fost extrem de multe, de la legislație, birocrație, teama de asociere pe sistem cooperativist, limitările tehnologice, piața agresivă de larg consum și lipsurile financiare.

Citește și: Puterea antreprenorilor sociali – MamaPan sau pâinea ce iese din mâinile mamelor

Ce rezultate ați înregistrat până acum? 

În prezent avem un magazin propriu în centrul Bucureștiului (Edgar Quinet 7) premiat pentru designul și conceptul deosebit la Anuala de Arhitectură 2015. Cifra de afaceri a depășit 200.000 de lei în 2016. Avem o rețea de 5 designeri de produs din România, Suedia și Austria.

Lucrăm cu o rețea de peste 30 de meșteșugari și generăm pentru aceștia venituri constante în urma vânzărilor.

Prin ce vă diferențiați de alte business-uri din același segment? De ce ar trebui ca o companie să colaboreze cu voi?

În segmentul în care activăm ne deosebim prin doua caracteristici esențiale: designul deosebit al obiectelor noastre le face unice într-o piață sufocată de obiecte realizate pentru piața globală, în sute de mii sau milioane de exemplare. Fiecare produs vine în spate cu o poveste a meșteșugarului, a designerului și a unei meserii transmise din generație în generație.  Meșteshukar ButiQ vinde în primul rând obiecte premium de lifestyle de care oricine se va îndrăgosti. În al doilea rând, aceste obiecte sunt realizate atent și au în spate o misiune socială.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii