FacebookTwitterLinkedIn

În săptămâna 12 – 18 mai a.c., gradul de încărcare cu publicitate a televiziunii de știri B1 TV a variat în prime-time între 103% și 133%, conform datelor publicate de BPN Blog. Este cel mai ridicat grad de încărcare cu reclame de pe piața TV în perioada analizată. (Se știe, potrivit legislației audiovizuale, posturile comerciale au voie să difuzeze 12 minute de publicitate pe oră, iar canalele publice, 8 minute.)

Vârful de publicitate a fost atins la B1 TV în intervalul orar 21:00 – 22:00: 133%. În timpul emisiunii lui Robert Turcescu (orele 22:00 – 23:00), încărcarea pauzelor publicitare a fost de 131%. Depășirea „cotelor de inundație” s-a datorat publicității electorale pe care a difuzat-o B1 TV.

Și la canalele de știri concurente, volumele de publicitate au fost ridicate. Astfel, Antena 3 a avut în prime-time un grad de încărcare care a variat între 94% și 98%. (Antena 3 nu difuzează spoturi electorale.)

România TV a înregistrat doar în intervalul 22:00 – 23:00 un grad de încărcare de „cod roșu” de 104%. În restul orelor din prime-time, încărcarea a oscilat între 96% și 98%.

La Realitatea TV încărcarea a fost atipică: 102% între orele 10:00 – 16:00, 101% între 17:00 – 18:00 și 107% între orele 21:00 – 22:00.

Tot la capitolul încărcare, să mai notăm cota minimă înregistrată de Pro TV în intervalul orar 20:00 – 21:00: 34%. De altfel, până la această oră, încărcarea stației cu publicitate n-a depășit 65%. Abia după ora 21:00, gradul de încărcare la Pro TV a urcat la 95% (orele 21:00 – 22:00).

În aceeași săptămână analizată de BPN Blog, cei mai activi clienți publicitari pe TV au fost: Procter&Gamble – 2.176 GRP’30 all urban, Vodafone – 1.782, Studio Moderna – 1.313, Unilever – 1.313 și Reckitt Benckiser – 1.036 puncte de audiență în urban.