Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Gabriela Lupaș-Țicu (Bergenbier): „Principala calitate a unui om de marketing este capacitatea de a se reinventa constant”

Gabriela Lupaș-Țicu (Bergenbier) consideră că principala calitate a unui om de marketing este capacitatea de a se reinventa constant și de a se surprinde întâi pe sine, pentru ca apoi să îi surprindă pe ceilalți.
Gabriela Lupas Ticu_Bergenbier

Gabriela Lupaș-Țicu, Director de Marketing la Bergenbier S.A.

Forbes: Creșterea economică a României din acest an, anunțată de autoritățile române și de studiile UE, s-a reflectat în creșterea consumului în domeniul în care vă desfășurați activitatea?

Gabriela Lupaș-Țicu: Anul acesta au existat premise deosebite pentru a vedea o creștere la nivel de consum în industria berii. Deși anul nu s-a încheiat, avem semne că lucrurile urmează un trend pozitiv. Vremea bună și evenimentele sportive – Campionatul European de Fotbal și Olimpiada de la Rio –  au facilitat un consum de bere mărit.

Anul trecut, consumul mediu de bere pe cap de locuitor a crescut la 80 de litri, după doi ani în care piața a trecut prin momente dificile. Ne așteptăm să vedem creștere și anul acesta și să ne apropiem de nivelul de consum pre-criză (anul 2008).

 VEZI INTERVIUL CU NICOLETA EFTIMIU (COCA-COLA)

Forbes: Care sunt provocările dvs. din acest an în domeniul marketingului? Care ar fi elementele ce deosebesc marketingul din prezent față de marketingul din anii de criză (2009 – 2014)?

Gabriela Lupaș-Țicu: Strategia de comunicare în industria berii este într-o continuă adaptare la diferitele tipuri de generații, care vin cu percepții noi asupra acelorași valori. Pentru brandurile din portofoliul Bergenbier S.A. avem o comunicare constantă pe valori bine definite. Provocarea e să le adaptăm și comunicăm în contextele momentelor de consum, cu care oamenii sunt obișnuiți.

Bergenbier este berea liant care unește prietenii în jurul unei cauze, Staropramen surprinde foarte bine îmbinarea de cultură urbană și food pairing, Beck’s este berea care și-a păstrat angajamentul față de Legea Germană a Purității Berii, în timp ce Stella Artois vorbește despre rafinament și „connoisseuri”. Toate au la bază valori cu care rezonăm indiferent de generație. Însă, în funcție de contextele în care ne aflăm le acordăm o atenție diferită.

Dacă în trecut comunicarea tradițională ne ajuta să ajungem de mai multe ori în atenția oamenilor, multi-screening-ul, atenția limitată și volumul mare de informații la care millennials sunt expuși fac puțin mai dificilă sarcina noastră.

Trebuie să ne reinventăm constant și să oferim oamenilor moduri noi de a interacționa cu brandurile, fără a fi intruzivi. Și vrem să fim curajoși, să îndrăznim să inovăm, să oferim experiențe inedite, memorabile. Pentru că doar așa vom reuși să creăm o relație specială, de lungă durată cu consumatorii.

 CITEȘTE INTERVIUL CU FRANTISEK MALA (TELEKOM)

Forbes: Care credeți că sunt aptitudinile și calitățile unui om de marketing în România anului 2016?

Gabriela Lupaș-Țicu: Principala calitate a unui om de marketing este capacitatea de a se reinventa constant și de a se surprinde întâi pe sine, pentru ca apoi să-i surprindă pe ceilalți. E importantă pasiunea în ceea ce face și dezinvoltura cu care abordează provocările.

Apoi, vorbim de abilitatea de a-și înțelege consumatorul. Modul în care percepe insight-urile, pe care le afli urmărind nevoile reale. Și acest lucru nu e specific lui 2016. E un lucru general, valabil în orice moment. E esențial să poți construi pentru oamenii pe care îi înțelegi și îți sunt dragi. Și aici intră în acțiune o atenție distributivă la tot ce se întâmplă în jurul clientului, pentru ca produsul tău să fie o adevărată încântare pentru consumator.

Importanți  sunt și partenerii cu care lucrezi, pentru că o relație de respect reciproc duce, cu siguranță, la un succes de cele trei părți. Desigur, că aici includem și consumatorul, iar omul de marketing trebuie să știe că mereu la masă mai este cineva.

CITEȘTE CE SPUNE ANA MARIA PÂSLARU (UNILEVER)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii