FacebookTwitterLinkedIn

Laurențiu Ion: La ce job visai în liceu?

Mariana Ungureanu: În liceu, îmi doream să fiu stewardesă, adolescenta rebelă din mine de la acea vreme vedea această meserie ca pe o oportunitate de a interacționa cu persoane din toată lumea și de a vizita multe țări.

Într-o oarecare masură, mi-am îndeplinit visul fiindcă, lucrând la IBM, unul dintre cei mai mari angajatori pe piața de IT din lume, cu peste 375 de mii de angajați, am posibilitatea să contribui la inovația oferită clienților noștri din întreaga lume.

Laurențiu Ion: Cum i-ai explica profesia ta unei persoane de 70 de ani?

Mariana Ungureanu: În momentul în care o companie decide să scoată pe piață un produs, trebuie sa ia niște decizii: pentru cine îl creează, cum anume va fi produsul, prețul, cum anume vor afla oamenii posibil interesați de el. Apoi, un departament trebuie să întreprindă niște activități astfel încât oamenii să afle despre produs. Toate aceste decizii și activități fac parte din Marketing.

VEZI RĂSPUNSURILE LUI MIHAI BOCA (BRAND ARCHITECTS)

Laurențiu Ion: Care e primul lucru pe care-l faci când te trezești?

Mariana Ungureanu: Acest lucru depinde foarte mult de ziua respectivă și de prioritățile mele, mai ales că sunt mama a doi băieți. Merg în camera copiilor și-i pup, mă joc cu ei, apoi pregătim micul-dejun: stăm cu toții la masă și la povești și apoi dăm startul maratonului îmbracatului.

Dacă nu am face un concurs din a fi gata de dimineață, aș avea toate șansele să ajung la birou pe la prânz. Apreciez enorm de mult faptul că serviciul îmi permite să păstrez un echilibru între viața personală și cea profesională.

Laurențiu Ion: La ce te gândești când ești în drum spre birou?

Mariana Ungureanu: Când sunt în drum spre birou, nu prea am timp să mă gândesc la diverse lucruri. În general, eu sunt șoferul desemnat pentru a-i duce la grădiniță pe cei doi băieți ai noștri – ceea ce înseamnă că, tot drumul, până îi predau educatoarelor, sunt mai mult arbitru de box decat filosof existențialist.

În cele 7 minute cât fac de la grădiniță la birou, de obicei mitraliez indicații, planuri, to-do-uri, remindere si liste pentru soțul meu.

În diminețile când e liniște în mașină, nu mai știu ce să fac cu atâta calmitate și profit să înlocuiesc CD-urile cu povești cu muzica dată la maximum. În timpul acesta, mă gândesc cum va arăta ziua mea de muncă.

De regulă, cele mai inedite idei îmi vin în mașină. Percep acest timp ca fiind inspirațional, mă motivează să mă concentrez asupra a ceea ce am de facut în ziua respectivă.

 CITEȘTE RĂSPUNSURILE LUI RAISA BEICU (GROUPE RENAULT)

Laurențiu Ion: Ce ferestre aș găsi deschise acum în browserul tău?

Mariana Ungureanu: Vreo șase tab-uri cu tool-uri IBM – nu le mai închid pentru că oricum am nevoie de ele și a doua zi.

Printre preferatele mele, ar fi IBM Connections – o rețea socială generoasă în schimburi de cunoștințe, inovare și creșterea productivității.

Uneori, și site-ul ZF – mai citesc din când în când câte un articol după ce, în prealabil, am răsfoit subject line-urile din Gmail, care stă mai tot timpul deschis.

În unele zile, e posibil să mai găsești și site-urile unor agenții de turism când caut diferite destinații de vacanță în încercarea de a reconcilia și capra, și varza, și lupul, și vânătorul, și grădinarul.

Laurențiu Ion: Dacă s-ar face un sitcom despre viața ta la birou, cum s-ar numi?

Mariana Ungureanu: Mi-e greu să îi dau un nume pentru că cea mai potrivită caracterizare îmi vine prin antiteză cu unul dintre sitcom-urile mele preferate și nu prea am cum să găsesc un atonim. De ce antiteză? Pentru că acel serial de comedie era un show about nothing, în care eroii principali nu făceau mai nimic (inclusiv la respectivele lor job-uri), în timp ce viața mea la birou se plasează la polul opus: nu am timp să stau deloc.

Recunosc că mi-ar plăcea, de fapt, să fac un serial care să aducă aspectele tehnologice mai aproape de viața noastră cotidiană.

EDUCAȚIA ALTERNATIVĂ A „GENERAȚIEI COOL” 

Laurențiu Ion: iOS sau Android?

Mariana Ungureanu: Ca parte a job-ului meu, folosesc mobilul în fiecare zi, dar ce aș vrea să subliniez aici este faptul că viața noastră a fost transformată incontestabil de tehnologie, mai ales de tehnologia mobilă.

Datele devin deodată noua resursă naturală a lumii – așa cum a fost puterea aburului în secolul 18, electricitatea pentru secolul 19 și hidrocarburanții pentru secolul 20. Oamenii și mediul de afaceri sunt într-o continuă schimbare și adoptă noi tehnologii care le schimbă radical modul de interacțiune.

Transformarea digitală generează 2,5 quintillioane de biți de zi cu zi – care este aproximativ echivalentul a peste o jumătate de miliard de descărcări de filme HD.  90% din toate aceste date sunt nestructurate: Audio, Video, senzor de date, Blog-uri, Tweets. Toate reprezintă zone noi în opinia mea. Cheia este să vedem sensul unic al datelor: Cloud, Analytics, tehnologia mobilă și activitatea de Social transformă lumea în care trăim și aduce oportunități noi în dezvoltarea business-urilor. Telefoanele mobile ne fac viața mai ușoară și ne ajută să ne salvăm din timpul pe care l-am petrece altfel.

Laurențiu Ion: Care e superputerea generației tale?

Mariana Ungureanu: Importanța tehnologiei pentru Millenials. Generațiile de azi au crescut într-o eră digitală, cu acces la internet, ceea ce conferă o distincție anume pentru generația mai în vârstă și Millenials. Locul de muncă tradițional, așa cum îl știm noi, nu va mai exista în viitor. Până în anul 2025, două treimi din forța de muncă va consta în puterea Millenials și ne putem aștepta ca diferite stiluri și culturi să impacteze organizațiile și felul în care percepem atât business-ul, cât și viața de zi cu zi.

CARTE DE VIZITĂ

Mariana Ungureanu s-a născut în Chișinău și s-a mutat în București acum 14 ani. A lucrat în televiziune drept corespondent principal și co-prezentator, acoperind cu precădere subiecte legate de BNR, Ministerul de Finanțe și bănci.

În 2009, a devenit Marketing Coordinator la Regina Maria, iar în 2012, Mariana s-a alăturat echipei de Marketing din IBM România. După mai multe roluri în cadrul companiei, a devenit Marketing Manager Nordics, France, CEE & Worldwide, coordonând patru echipe de Campaign Manageri.