FacebookTwitterLinkedIn

În perioada 1 ianuarie – 21 februarie 2016, Antena 3 a avut o audiență medie în prime-time (orele 19:00 – 24:00) de 427.000 de telespectatori pe minut, la nivel național. Este cea mai mare audiență pe nișa televiziunilor de știri.

Dintre toți telespectatorii Antena 3, circa 40,6% sunt persoane cu vârste de peste 65 de ani. Este a treia cifră procentuală după România TV (42,9%) și B1 TV (41,1%).

Grupa de vârstă 55 – 64 de ani deține o cotă de 33,3% din audiența Antena 3 (prime-time, național). Este cea mai mare de pe segmentul știrilor TV.

Astfel, 73,9% dintre telespectatorii acestei televiziuni, în intervalul de maximă audiență, au vârste de peste 55 de ani. O cifră foarte apropiată o are România TV (73,4%).

VEZI TELEVIZIUNILE DE ȘTIRI CU CELE MAI MARI AUDIENȚE ÎN IANUARIE 2016

Grupa de vârstă 25 – 34 de ani are o pondere de 4,1% din totalul audienței Antena 3. Dar având cea mai mare audiență, numărul acestor telespectatori la Antena 3 este mai mare decât la celelalte stații cu audiențe generale mai mici.

România TV a înregistrat în prime-time, la nivel național, o medie de 365.000 de telespectatori pe minut, în perioada analizată. Este a doua audiență de pe nișa știrilor.

„Nucleul dur” al telespectatorilor de la România TV este format din români cu vârste de peste 65 de ani: 42,9%.

Grupa de vârstă 55 – 64 de ani deține o cotă de 30,5% din totalul audienței. Pe segmentul 18 – 24 de ani, România TV are o cotă de 1,9%, cea mai mare cifră procentuală de pe nișa știrilor.

Televiziunea B1 TV are o audiență în prime-time de 114.000 telespectatori pe minut la nivel național. Cum am amintit mai sus, B1 TV are a doua cifră procentuală (41,1%) la telespectatori de peste 65 de ani, după România TV.

Grupa de vârstă 45 – 54 de ani este prezentă la B1 TV în proporție de 17,4%, cea mai mare cotă procentuală de pe segmentul știrilor.

Audiența în prime-time a televiziunii Realitatea TV, la nivel național, a fost de 80.000 de persoane pe minut. Din această audiență, 39,7% este reprezentată de români cu vârste de peste 65 de ani. Realitatea TV are un profil mai echilibrat al telespetatorilor decât Antena 3 sau România TV. Astfel, 14,1% reprezintă cota românilor cu vârste între 35 și 44 de ani. Este a doua cifră procentuală după Digi24 (20,4%). Dar asta nu înseamnă că Realitatea TV are numeric mai mulți telespectatori din această grupă de vârstă decât Antena 3 sau România TV, pentru că are audiențe generale mult mai mici decât aceste televiziuni.

Digi24 se poate lăuda cu un public mai tânăr comparativ cu stațiile concurente. Dar audiența lui Digi24 este de 61.000 de telespectatori pe minut la nivel național (prime-time). Dintre aceștia, 20,4% au vârste cuprinse între 35 și 44 de ani. De departe, este cea mai mare cifră procentuală de pe nișa știrilor. Cifre procentuale ridicate deține la grupa 25 – 34 de ani (18%) și 45 – 54 de ani (16,6%).

Totuși, 25,2% dintre telespectatori televiziunii Digi24 au vârste de peste 65 de ani. Este cea mai mică cifră procentuală de pe nișa știrilor.