Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Media şi entertainment |
|

BRAT relansează Studiul de Audiență și Trafic Internet cu două companii specializate în cercetarea online, CXENSE (Norvegia) și Enreach OY (Finlanda)

După 10 ani de la prima livrare a rezultatelor Studului de Audiență și Trafic Internet (SATI), BRAT relansează studiul prin cooperarea cu două companii nordice: CXENSE – companie norvegiană și Enreach OY – companie finlandeză, specializate în tehnologie și cercetare online.
video online advertising

La fel ca și până acum, studiul va măsura traficul, audiența și profilul acesteia pentru aproximativ 200 de siteuri, dar aduce o serie de îmbunătățiri semnificative: tipuri de rezultate furnizate, frecvența de raportare, modalitatea de exploatare a rezultatelor și extinderea scopurilor pentru care acestea sunt utilizate. Odată cu nouă arhitectură, BRAT va lansa platforma de management a datelor online denumită SATI DMP, un instrument adaptat nevoilor curente de exploatare a inventarului online ce va permite o adresare directă, targetată, a audienței.

SATI DMP va deveni operațional la începutul lunii octombrie 2017.

Silviu Ispas, președinte BRAT: „Relansarea SATI și lansarea SATI DMP marchează un moment important în industria de publicitate online din România și demonstrează capacitatea industriei reunită în cadrul asociației de a răspunde eficient și prompt la noile cerințe din domeniul publicității online. Publisherii români vor răspunde solicitărilor clienților de publicitate cu rezultate în timp real, măsurate și exploatate într-un sistem tehnologic modern, adaptat atât publicității de tip display cât și programatic.”

Metodologia SATI respectă standardele internaționale specifice studiilor de trafic și audiență pentru mediul online și a fost aleasă de membrii BRAT după desfășurarea unei licitații la care companii specializate în domeniul cercetării și tehnologiei online și-au prezentat soluțiile.

Metodologia SATI presupune realizarea a patru etape principale:

măsurarea traficului – un recensământ tehnic al acesărilor pagînilor online

analiză de conținut – care are la bază o  analiză semantică ce oferă informații despre temele de interes ale utilizatorilor siteurilor

realizarea unui studiu online – studiu realizat pe un eșantion reprezentativ, pe bază de chestionar online, realizat continuu, și care oferă informații despre profilele sociodemografice și intențiile de consum ale vizitatorilor

realizarea unei analize statistice ce utilizează rezultatele etapelor anterioare pentru estimarea numărului de vizitatori în medie pe luna a fiecărui site.

Rezultatele studiului vor putea fi analizate în timp real pentru partea de trafic și analiză de conținut, iar rezultatele de audiența și profile vor fi accesibile zilnic după o prima perioadă de culegere și analiză a rezultatelor.

În plus, pentru prima data de la livrarea rezultatelor de audiența și profile aferente unui website, va fi posibilă livrarea acestor rezultate separat pentru fiecare dispozitiv utilizat pentru vizitarea siteului.

Mihai Badea, directorul SATI: „Noii furnizori ai soluției SATI propun o soluție tehnologică avansată, care va ajută industria  locală și va oferi șansa de a profita de progresul din ultimii ani din domeniul tehnologic, pentru a putea aduce un plus valoric conținutului și publicității din siteurile românești. Noul sistem va permite analiza combinată a două tipuri de rezultate pentru vizitatorii fiecărui site: preferințele și interesele vizitatorilor prin observarea pasivă a accesării unui anumit tip de conținut pe siteurile vizitate, împreună cu datele sociodemografice și interese declarate pentru consumul de produse sau servicii.”

Lansarea platformei comune de date a publisherilor locali SATI DMP va oferi posibilitatea participanților la acest proiect de a pune în valoare calitatea, transparența și relevanța rezultatelor SATI.

Noua platforma va include cel mai mare numar de siteuri din mediul online romanesc, dand astfel posibilitatea beneficiarilor de a adresa cea mai mare varietate de grupuri tinta si transparenta asupra modului in care acestea au fost definite.

Noua platformă va include cel mai mare număr de siteuri din mediul online românesc, dând astfel posibilitatea beneficiarilor de a adresa cea mai mare varietate de grupuri țintă și transparența asupra modului în care acestea au fost definite.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii