, Forbes Staff

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Bilanț 2014 – Alex Cernătescu: „A fost un an de forță, în care doar o mână de agenții au mai rămas la același nivel”

alex-cernatescu-1
A mai trecut un an. Un an mai scurt decât o zi. Un an mai lung decât un veac. În businessul de comunicare anul nu își numără zilele pe calendar, ci trăiește prin fapte, întâmplări, evenimentele, campanii, premii și bugete. La închiderea anului, „Forbes România” încearcă să scrie un epilog pentru povestea acestui timp. Un epilog lung cât un an de business.

Alex Cernătescu, CEO la Infinit Solutions Agency

Forbes: Care a fost cea mai mare schimbare în businessul companiei dvs. în anul 2014? De ce?

Alex Cernătescu: În 2014, cea mai mare schimbare pentru Infinit a venit prin lansarea The MasterPlan Agency, agenție care va centraliza toate operațiunile de media digitală, e-commerce și performance ale grupului nostru.

Tot la capitolul schimbări aș vrea să menționez câștigarea unui număr mare de pitchuri care ne-a adus în portofoliu conturi noi, importante, cum ar fi CEC Bank, TOTAL sau Cosmopolis, ca să numesc doar câteva.

Forbes: Care credeți că este CUVÂNTUL ce caracterizează piața agențiilor digitale din România în 2014?

Alex Cernătescu: Absolvire. (Zâmbește.) Cred că a fost un an în care s-a dat testul final și s-a trecut la următorul nivel. Cred că 2014 a fost un an de forță, în care doar o mână de agenții au mai rămas la același nivel, ba chiar au reușit creșteri pe ici-colo. Cred că agențiile care au rămas în picioare după 2014 chiar merită să meargă mai departe.

Forbes: Cea mai mare nemulțumire/frustrare pe care ați avut-o ca om de comunicare în anul care se încheie.

Alex Cernătescu: Nemulțumirile sau frustrările scurtează viața, deci încerc să nu am, dar dacă ar fi să menționez un lucru care mă deranjează este că în continuare anumiți clienți nu apucă și nu au timpul necesar să facă destul de mult research înainte să aleagă o agenție.

Câteodată, pitchurile sunt făcute din scurt și ei nu au cum să vină să vadă resursele, sediul, atmosfera sau să ceară case study-uri amănunțite, sau contactele clienților actuali ai agențiilor ca să-i întrebe direct dacă sunt multumiți și dacă acea agenție chiar livrează ceea ce promite și așa mai departe. Acest lucru duce la anumite alegeri care, câteodată, nu fac decât să piardă timpul clientului și îl fac să piardă oportunități importante ale pieței.

Forbes: Care sunt prioritățile anului 2015 pentru businessul dvs? Sau ce vă doriți pentru anul 2015?

Alex Cernătescu: Focus. Pe 2015 vom fi extrem de focusați să facem ce știm mai bine și cât mai bine. Avem un portofoliu ideal, avem toate resursele necesare „and we’re not afraid to use them”. (Zâmbește.) Vom fi foarte focusați să livrăm impecabil tot ce avem de livrat.

Forbes: O recomandare/urare/chemare pentru clienți, în anul 2015.

Alex Cernătescu: Recomandarea mea este să-și ia cât mai mult timp (știm că e foarte multă treabă și-i înțelegem) să aleagă cu grijă din toate punctele de vedere. Agenția este mai mult decât un furnizor, este un partener important de care, înainte de toate, depind vânzările. Cum spuneam și mai sus, pe scurt, să vină să vadă cu ochii lor ce li se promite înainte să aleagă sau să semneze.

Ca și urare le doresc tuturor sărbători liniștite! Cred că toată industria de marketing și advertising are nevoie de o binemeritată vacanță după un astfel de an. (Zâmbește.)


Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.
*

Comentarii

Nu există comentarii