Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Andreea Marinescu (GSK): „Într-o perioadă în care consumatorii sunt mult mai dispuși să schimbe produsul, adaptarea strategiei de marketing la puterea acestora de cumpărare este esențială”

Andreea Marinescu, director de marketing în compania GSK, constată două trenduri complet diferite, care se conturează în strategiile de marketing: digitalizarea și îmbătrânirea populației.
Andreea Marinescu_GSK CH 2017

Andreea Marinescu, Marketing Manager GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, România & Balcani

Forbes: Care sunt oportunitățile anului 2017 în activitatea dumneavoastră de om de marketing? Este un an obișnuit, de creștere a consumului în România, sau ocupă un loc de special, care se diferențiază de anii precedenți?

Andreea Marinescu: Unul dintre pilonii principali de creștere este retailul – unde avem în focus dezvoltarea unor planuri pe termen lung cu partenerii noștri. Parteneriatele pe termen lung cu retailerii se traduc, la nivel intern, și într-o strategie de colaborare foarte strânsă între echipa de vânzări, marketing și logistică.

Din punct de vedere al pieței, observăm că se menține trendul de creștere în categoria de produse specializate. În portofoliul GSK Consumer Healthcare, s-au bucurat de creșteri de peste 10% pastele de dinți terapeutice (Sensodyne pentru dinți sensibili creștere de 14% și Parodontax, pentru îngrijirea gingiilor, creștere de 10%) sau medicamentele topice OTC, de ameliorare a durerii, unde creșterea a atins 20%.

Unul dintre cele mai importante obiective este legat de avansul tehnologic și de ritmul rapid în care consumatorii sunt obișnuiți să utilizeze canalele media. În GSK, lucrul acesta se traduce în creșterea capacităților digitale și în dezvoltarea de strategii competitive care să ne ajute să devenim lideri într-o lume digitală.

INTERVIU CU MIRUNA SMEUREANU (COCA-COLA ROMÂNIA)

Forbes: Care sunt lecțiile pe care le-ați dobândit din experiența crizei economice din perioada 2009 – 2013? Aveți pregătit un plan în cazul unei noi recesiuni?

Andreea Marinescu: Sunt două aspecte care și într-o perioadă de ”business as usual” sunt importante, dar într-o situație de recesiune economică sunt vitale: inovația, una dintre primele trei priorități GSK la nivel global, şi flexibilitatea. Complementaritatea acestora, mai exact. Într-o perioadă în care consumatorii sunt mult mai dispuși să schimbe produsul pe care îl preferă, adaptarea strategiei de marketing la puterea acestora de cumpărare este esențială.

Un alt lucru important este planificarea și crearea unei legături între consumator și brand care să meargă dincolo de atributele intrinseci ale produsului. Stabilirea unui rol important pentru produs face diferența între o relație pe termen lung și o tranzacție punctuală. Dar încrederea, loializarea se câștigă în timp și cu mult efort susținut.

 

Andreea Marinescu: Trebuie să urmezi misiunea și valorile companiei. Să nu uiți niciodată care este ambiţia măreață ce conturează pașii tăi din fiecare zi.

 

Forbes: Din punctul dvs. de vedere, care este trendul cu cel mai puternic impact în deciziile de marketing?

Andreea Marinescu: Credem că există două trenduri complet diferite: digitalizare versus îmbătrânirea populației. Provocarea pentru echipele de marketing este să ajungă la mixul potrivit care să fie atât eficient din punct de vedere buget, dar și suficient de permisiv pentru a ajunge la categorii atât de diferite de target, cu obiceiuri de consum aproape la poluri opuse.

În acelaşi timp, comerțul online, care are o dinamică total diferită față de comerțul tradițional, devine din ce în ce mai atractiv pentru categoria de îngrijire orală. Aici am intrat în anul 2015 și vedem deja un potențial foarte mare.

Îmbătrânirea populației, pe de altă parte, pune presiune pe instituțiile de guvernământ pentru a găsi soluții și a crea parteneriate pentru programe de educație și prevenție, inițiativă la care noi deja ne-am alăturat prin componentele educaționale pe care le susținem de peste șase ani în cadrul campaniei „Zâmbește România”, în care peste 140.000 de persoane au beneficiat direct de educație și produse de îngrijire orală.

INTERVIU CU CARMEN PAVEL (BEIERSDORF)

Forbes: În viziunea dvs, care sunt domeniile pe care omul de marketing trebuie să le cunoască pentru a fi mai performant?

Andreea Marinescu: Sunt patru aspecte, din patru discipline diferite, care converg în jobul de marketeer:

Cultura – ce este important într-o societate, care sunt conflictele și zonele de interes, care sunt punctele sensibile care pot crea atât emoție, cât și controversă; cât de fertil sau arid este locul în care tu urmează să plantezi ceva.

Categoria – indubitabil, terenul de joacă al fiecărui om de marketing.

Consumatorul – cine este și ce îl aduce în categorie; care este journey-ul, ce face în legătură cu produsul tău și nu numai; ce iubește și de ce; ce îl emoționează și cum. Pentru toate astea este nevoie de tehnici de psihologie, de multă muncă de teren și de nenumărate focus-group-uri.

Conexiunile  – cum putem ajunge la acel consumator? Care sunt mediile cele mai potrivite? În ce context și în ce discuție? Iar pentru asta trebuie să știi dinamica și landscape-ul media foarte bine.

Nu în ultimul rând, trebuie să urmezi misiunea și valorile companiei. Să nu uiți niciodată care este sufletul acesteia, care este gândul și ambiţia măreață ce conturează pașii tăi din fiecare zi. Unii mai mici, iar alții mai mari.

INTERVIU CU ANDREEA MIHAI (CARREFOUR)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii