FacebookTwitterLinkedIn

Albert Nica, Executive Creative Director Ogilvy&Mather România

Forbes: Dincolo de prestațiile celor doi candidați la funcția de președinte al României și de analizele strict politice, care credeți că au fost suporturile și formele de comunicare (TV, presă, radio, digital, panotaj, PR) care au câștigat în recenta campanie prezidențială? Dar cele care au pierdut?

Albert Nica: Marele câștigător a fost mediul digital și, în special, partea de social media. Singura problemă a fost că nu a fost atât de controlabil pe cât și-ar fi dorit unii. Social media, care într-un final a făcut diferența, a crescut aproape ca un organism viu, mobilizând părți din populație pe care le credeam imune la procesul electoral. Păstrând proporțiile, a fost ca un fel de „Primăvară Arabă” care a câștigat momentum și s-a amplificat foarte rapid dincolo de orice control. De unde în anii ’90, televiziunea era principalul motor în asfel de situații, acum a jucat doar un rol secundar, fiind mai curând un observator.

Marii perdanți rămân presa, radioul și outdoor-ul dar cumva era de așteptat, având în vedere rapiditatea cu care s-au desfășurat evenimentele.