FacebookTwitterLinkedIn

Aon România, subsidiara locală a leaderului mondial în brokeraj de asigurări, consultant de risc și resurse umane și unul dintre cei mai mari brokeri din piața de asigurări, a acordat premii celor mai buni angajatori. Aceştia au fost stabiliţi în urma unei cercetări Best Employers Study 2014 realizate în România.

Câştigători au fost GSK Consumer Healthcare, Autonom Services, Pfizer România (categoriaCompanii cu un număr de angajați între 50 și 250), Adobe Systems Romania, Teamnet Business Services (Categoria „Companii cu un număr de angajați între 250 și 1000”),McDonald’s Romania (Companii cu un număr de peste 1000 de angajați).

Best Employers Study (BES) organizat în 2014 include informații colectate în urma participării a 28 de companii, peste 200 executivi si 8.700 angajați, reprezentând peste 15.000 de angajaţi din România. Sondajul s-a derulat sub coordonarea diviziei Aon Hewitt, lider mondial în consultanță în domeniul resurselor umane, din cadrul Aon plc.

Conform cercetării, nivelul mediu al engagement-ului (implicarea profesională a angajaților în raport cu munca lor), în România atinge în prezent 62%, față de 57% înregistrat anul trecut.

Distribuția implicării profesionale variază în funcție de poziția în cadrul companiei: în medie, 59% din angajați (poziţii non-manageriale) sunt implicați profesional, în timp ce nivelul de implicare pentru middle și top manageri este de 74%. În cazul companiilor nominalizate “Cel Mai Bun Angajator”, 78% dintre angajați (non-manageri) sunt implicați profesional, 85% dintre middle manageri și 93% dintre top manageri. În categoria de vârstă 45-54 de ani,  engagement-ul Celor Mai Buni Angajatori atinge 92%, în timp ce media pe țară este de 56%.

BES analizează nivelul de implicare profesională a angajaţilor în baza a trei dimensiuni: „SAY” (angajaţii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucrează, în discuţiile cu prietenii, colegii sau clienţii), „STAY” (angajaţii care vor să rămână în companie pentru mai mult timp şi care nu se gândesc să o părăsească) şi „STRIVE” (angajaţii care depun un efort suplimentar pentru a ajuta la obţinerea de rezultate pentru companie).

Clasificarea companiilor se bazează pe calcularea unui punctaj obținut pe baza opiniilor angajaților, ajustat cu nivelul de aliniere dintre strategia angajatorului, stilul de conducere și tipurile de procese.  Aon efectuează acest studiu la nivel mondial de aproape 20 ani.

Aon Hewitt organizează anual studiul Best Employers pentru Europa Centrală și de Est încă din anul 2001. Studiul organizat în 2013 la nivelul CEE a inclus informații colectate în urma participării la sondaj a peste 360.000 de angajați din peste 430 de companii din regiune. România se află pe lista țărilor participante la studiu începând cu 2013, când s-a clasat pe locul 4 între țările din Europa Centrală și de Est, ca nivel de implicare profesională a angajaților, după Ungaria, Cehia și Rusia.